Annons:
Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1052 ggr
Ylva-Li
7/13/13, 8:34 PM

Barnfotografering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Besökte Göteborg under helgen för lite jobb.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Annons:
[AnnaFannyKarolina93]
10/3/13, 3:04 PM
#1

Underbar bild verkligen! :)

Ylva-Li
10/3/13, 3:26 PM
#2

Tack! :)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Bagtjesen
10/4/13, 12:43 PM
#3

Inte mycket att klaga på i den bilden…

Det är mest en fundering jag har - när jag tittade på bilden igår så såg jag inte att handen till höger håller i en prästkrage/surkulla/baldersbrå (ser ju inte bladen riktigt).

Idag funderar jag på om inte bara en aning mindre ljust i den delen av bilden hade fått handen och blomma bara en aning lite synligare?

Men, samtidigt så är det ju så att det alltid är roligt med en tavla eller ett foto som i grunden är lockande i sig men som man liksom kan se mer i allt eftersom…

Vid något tillfälle har jag velat kring det som ett dilemma i någon egen bild, så jag ställer det mer som en fråga för eget bruk än som negativ kritik.

Bägtjesen


JNN
10/4/13, 1:25 PM
#4

Jag har inget att anmärka på i den bilden, tycker att den är fantastisk! Visst är den lite ljus här och där, men jag får den känslan att det är meningen. Tycker att det är läckert med dom mörka övre hörnen, medan flickan ser ut att stå i ett eget litet drömskt solsken.

Gillar också att hennes blick inte är riktad direkt mot kameran.

Skitsnyggt helt enkelt, bra fotat!🙂

Ylva-Li
10/4/13, 5:56 PM
#5

Tack.  :)
Jobbar fortfarande med redigeringen på denna.. Den ska ut som print till en utställning, eller ja, antagning av utställning till våren. Så den måste se bra ut. Första omgången blev inte så bra. Det gröna blev för grönt vilket inte kan skrivas ut. Men snart så. ;)

Japp, fotar i regel ljust. Fast mycket kontrast. 
Lägger upp bilden när den är färdig. ;) Ljusat upp ögonen bland annat, skärpt den något, samt jobbar med gräsfärgen just nu. Pust. Tänk att halvårsjobb kan hålla en kvar så ibland.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Upp till toppen
Annons: