Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1372 ggr
Emlielki
7/13/13, 3:36 PM

(H) Emma i grönska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha hård kritik på både foto och redigering. :)
Fotat med Canon EOS 550D - Canon EF 50mm f/1.4 USM
Bländare f/1.4 - Slutartid 1/640 sek - ISO 400

Fotad kl 9 på kvällen igår (12'e Juli)

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Annons:
Martin
7/13/13, 5:15 PM
#1

I grunden ett bra foto och en bra tanke med Emma i grönskan. Det största gröna bladet som går över hennes arm tycker jag stör mycket, blicken dras dit. I övrigt gillas ljuset och du har en soft skön bakgrund.

Redigeringen är ju svårt att säga något om utan att veta hur bilden såg ut innan eller vad du gjort :)

mvh Martin

Emlielki
7/13/13, 6:27 PM
#2

#1 Tack. Jo, det gröna bladet reagerade jag på, men kände att det skulle se plastigt ut om jag försökte ta bort det eftersom jag då hade varit tvungen att måla bort det ist för klona. Såg det inte förrän i datorn, annars hade jag knipsat av det bladet.

Tänkte mer om redigeringen såg okej ut till just denna bilden, Om den passade såhär eller om en annan redigering hade sett bättre ut.. Originalbilden är "riktiga" färger.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Martin
7/13/13, 8:07 PM
#3

Jag tycker fotot är bra, vet inte vad du gjort med färgerna men jag gillar bilden så här så förmodligen har du gjort ett bra jobb med redigeringen. Kanske enklare att avgöra om du lägger upp orginalbilden också.

Men ett vackert porträtt i härligt ljus tycker jag det är.

mvh Martin

Emlielki
7/13/13, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är en före/efterbild. :)

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Martin
7/13/13, 10:11 PM
#5

Tycker det drömska intrycket av din variant är ett mycket bättre ljus/färg än orginalet. Så tycker du har gjort det bra!

mvh Martin

Emlielki
7/13/13, 11:40 PM
#6

Tack :D

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Annons:
[Jens]
7/14/13, 6:28 AM
#7

Själv kan jag hålla med de övriga på allt. Jättefin bild och bra färger! Det enda jag skulle ändra på själv är att placera vattenstämpeln på en annan del av bilden.

BlackandBlue
7/14/13, 4:03 PM
#8

får man fråga hur du har gjort redigeringen ? :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Emlielki
7/14/13, 8:29 PM
#9

Jag började med att ljusa upp bilden lite med Curves, sen drog jag ner det röda i hennes ansikte men Hue/Saturation. Vidare gjorde jag Midtones och Highlight varmare och shadows kallare med Color balance. Efter det la jag på en ljusgul/beige gradient från högra övre hörnet som jag satte på Screen och efter det la jag på en Gradient map som gick från mörklila, till lila/rosa till gul/orange och satte den på lighten. Till sist drog jag lite i levels för att ljusa upp bilden ytterligare ett steg och drog sen ner vänstra nedre hörnet i curves för att få lite mer djup.
Allt gjordes med adjustment lager.

Hoppas det var förståeligt :)

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

BlackandBlue
7/14/13, 8:32 PM
#10

jo tack jag förstod!!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Ellasratties
9/4/13, 5:50 PM
#11

Sjukt fin bild! Kritik: liiiite mer liv i ögonen önskar jag!

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus



Upp till toppen
Annons: