Annons:
Etikettövrigt
Läst 807 ggr
Paltn
2013-07-06 21:05

Schyst? Nä..

Jösses, skulle säga upp mig direkt om "chefen" sa något sådant

"Men ni har en egen fotograf, skulle han inte ha klarat av att ta de här ­exteriörbilderna?

– Det var faktiskt så att vi tänkte att vi ville ha riktigt hög kvalitet på de här bilderna. Och Bosse använder vi främst för interna uppdrag och då främst porträttbilder."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17057182.ab

// Paltfan

Annons:
JazzBass
2013-07-06 21:15
#1

Jag läste den här nyheten på fotosidan idag. Makalöst förfarande. Har man en egen fotograf anställd borde man ju för *** använda denne istället för att anlita nån annan…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Paltn
2013-07-06 21:18
#2

Han hade lätt klarat av jobbet, det hade inte kostat myndigheten något samt så hade denna Bosse fått sig ett omväxlande och roligt uppdrag i allt tråkigt han annars verkar måsta fota.
Hade troligen inte tagit honom 2 veckor heller då han säkert redan vet vart han ska få den bästa vinkeln mm då han redan varit på ställerna flera ggr troligen

// Paltfan

JazzBass
2013-07-06 21:23
#3

Precis…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Inkanyezi
2013-07-06 21:43
#4

Det handlar faktiskt om några fnuttiga vinjettbilder på ett par webbsidor, och ett av problemen med tagningen av bilderna är att det handlar om skyddsobjekt med fotoförbud. Självklart hade det varit mycket enklare att anlita myndighetens egen fotograf, och för det tämligen lilla antalet bilder hade kostnaden inte blivit så hög även om han vore tvungen att resa runt till de olika ställena.

Det är ett skändligt exempel på misshushållning med skattemedel, och jag tvivlar på att upphandlingen av tjänsten har följt lagstadgade regler för offentlig upphandling.

Som fotograf skulle jag inte säga upp mig för den plumpa kommentaren, men jag skulle använda den tillsammans med kostnaden för den köpta tjänsten vid löneförhandling.

Paltn
2013-07-07 01:04
#5

Så sant så, smartare att löneförhandla med det där bakom sig =)

// Paltfan

Upp till toppen
Annons: