Annons:
Etikettövrigt
Läst 640 ggr
leemland
2013-07-06 16:14

Vad är föredrar du?

Tänkte höra med er här inne vad ni föredrar. 

En Överexponerad eller en Underexponerad bild?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
JNN
2013-07-06 16:32
#1

Vet inte om jag förstår frågan.. Det beror väl på, till vanliga allmänna bilder bör det väl inte vara nåt utav det, men en silhuettbild kan ju vara underexponerad och sk high key porträtt brukar ju vara lite överexponerade. Så det beror på, men måste jag välja blir det nog underexponerat i så fall.

leemland
2013-07-06 16:52
#2

#1 Jag tänker mer allmänt. Om man misslyckas med en bild. 
Och vilket som kanske blir lättast att fixa efteråt i redigeringen .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ru4real
2013-07-06 17:11
#3

Det beror väl på om den är plåtat i RAW eller jpg. 

Försöker helst att få dem så bra exponerad från början som jag kan…

felixhaljeskog
2013-07-06 18:34
#4

Jag tycker det beror helt på bilden, vissa blir snyggare överexponerat och vissa underexponerat.

Och om man ska gå efter vad #2 skriver så är det även där, beror helt på hur bilden är från början.

Sen ligger det mycket i det #3 skriver, med tanke på att i ett sånt tillfälle så är RAW en stor fördel! :)

Paltn
2013-07-06 18:38
#5

Underexponerad är i regel lättare att fixa till i efterhand än en överexponerad. Tycker iaf jag ur egen erfarenhet

// Paltfan

Upp till toppen
Annons: