Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 3565 ggr
Jessicahagstrom94
2013-07-04 21:50

(M) blommor i Grekland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha kritik på dessa bilder, vad som är bra och vad ni tycker är mindre bra :)

Annons:
Jessicahagstrom94
2013-07-04 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Är den här bättre?

JNN
2013-07-05 07:04
#2

Jag tycker nog att första bilden är lite bättre får jag nog säga. Det enda jag skulle vilja ändra är nog kompositionen, så att bildrutan fylls lite mer. Blomman hade gärna fått hamna längre upp i högra hörnet så att den gröna själken och bladen kommit med lite mer. Annars tycker jag att den är väldigt fin.

Den andra bilden är ju bra sett ur makrosynvinkel, men ger i stället ingen helhetsuppfattning. Så vad som är bra och mindre bra är svårt att säga tycker jag, det beror på lite vad man vill visa och vad man som betraktare är intresserad av att se. Jag gör ofta så här också, att jag tar riktiga närbilder, men också en par bilder så att man ser vad jag fotat. I bland helt onödigt kanske, men så vill jag ha det!

Den andra bilden är inte riktigt knivskarp, och jag ser att du fotat på 300 mm, och det kan nog vara det som är orsaken. På den brännvidden är det nästan omöjligt att hålla kameran helt stilla, så med tanke på det har du fått en mycket bra bild ändå. Man kan höja ISO också, men med risk för att man får brustvätta lite.🙂

Jessicahagstrom94
2013-07-06 22:29
#3

#2 Tack för bra kritik! 

Hade också velat ha blomman på den första bilden mer uppe i högra hörnet, sånt som jag inser först när bilden är i datorn.. ;)

Mjo, hade hellre haft min makro-utrustning på den bilden men jag var inte tillräckligt nära blomman.. Jag vågar knappt höja iso på min kamera för jag har varit med många gånger om att bilderna är sjukt brusiga då, jag vet inte hur man "fixar" sånt sen i datorn?

Upp till toppen
Annons: