Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1669 ggr
monstermash
2013-07-03 18:54

Naturfoto iFokus

Någon här inne som är intresserad av Naturfoto iFokus? :)

Annons:
monstermash
2013-07-03 19:49
#1

Bara en som röstat nej hittils 😃

keptak
2013-07-03 20:44
#2

Ja, det är jag verkligen :).


hydman
2013-07-03 23:05
#3

Men varför vattna ur detta forum än mer? Är det inte bättre att få aktivitet här!?

[PeterWem]
2013-07-03 23:37
#4

Hur aktivt är det ens i modellfoto.ifokus…

Solvalla_Liv
2013-07-04 01:33
#5

Jag skulle jätte gärna ha ett sånt forum! 😃

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

Paltn
2013-07-04 06:10
#6

Håller med #3, när det är överflöd av aktivitet här så kan man fundera på ett spinoff-forum, inte innan.

Sikta hellre på en kategori "naturfoto" på foto.ifokus.se istället om man vill rama in kategorin.

Hittills 22 röster på att det vore kul med ett sådant forum, när jag ser 22 naturbildsposter / vecka  här…DÅ först tror jag på dem rösternas seriositet.

Höjer näven för mer aktivitet här på foto.ifokus istället!

// Paltfan

Annons:
felixhaljeskog
2013-07-04 06:13
#7

Jag ser gärna Naturfoto, men håller även med #3, jag kommer både vara aktiv på foto och naturfoto!

DesK
2013-07-04 07:58
#8

Jag instämmer med #3 och #6. Sen vill jag påpeka att om man vill starta ett nytt forum här så ska man först snacka med Niklas eller någon av de andra bakom iFokus.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

sotarn76
2013-07-04 09:14
#9

👍 #3

Man ser ju på fler ställen att det blir mindre och mindre på de andra

sidorna.

Så börja med en Naturtråd här istället eller öppna en underkategori

hydman
2013-07-04 09:24
#10

Det finns ju en undergrupp. Senaste inlägget är gjort i mitten av juni.

monstermash
2013-07-04 10:30
#11

#8 - Så diskussioner om ifall det finns intresse för en iFokus sida är inte välkommet bara för att man inte tagit det med iFokus grabbarna? Just nu finns det ingen som vill stå som Sajtvärd ens så forumet är långt borta. Diskussionen var uppe på Support, så jag kollade av intresset här. Lite onödigt pekande.

Och för er som tycker att man kan hänga här, klistrar jag in ett svar jag skrev om det igår;

"Jo, visst finns det säkert en naturkategori på Foto, men det finns nog en djurkategori också, och det ämnet är ungefär lika brett som natur. :)

Svensk natur är ingen fotosajt, även om det säkert finns rum för bildtrådar också. Men konstruktiv kritik utelämnas ofta - och det är inte huvudsyftet med sajten, så det kommer inga artiklar om hur man bäst fotograferar natur heller. Precis som du säger finns det ju jättemycket natur utanför Sverige också. =)

Man kan ju se det lite som att det inte behövs rasforum om hundar heller - eftersom det redan finns ett hundforum där alla raser får plats. Men dem som är mest intresserade av en viss ras vill ju ha ett eget forum, precis som dem som helst fotograferar natur. :)"

sotarn76
2013-07-05 13:37
#12

Problemet jag ser att det blir väldig krånglig sen.

plus

att risken är stort att ett annat forum kommer dör ut.

Ser det på motor och mc forumet…

Så varför inte har ett fotoforum med större underkategorier som

i sin tur har mindre underkategorier ?

Jag "stör" mig lite på de (för)många forum här, det är alldeless för

oöversiktlig 🤐

men det är kanske bara jag som tycker so 🤔

MissInAction
2013-07-05 14:27
#13

Funderade i några sekunder innan ja la min röst för nej. 
Men visst ska det väl vara helt okej att reka och kolla läget, om det finns intresse för en sajt! Jag skulle också ha gjort det innan jag gör en intresseanmälan till Niklas och Co. 

Fördelen med en egen sajt för Naturfoto är ju att dit kanske folk utanför iFokus lättare hittar, när de googlar. Och samtidigt kan folk som är specifikt intresserade av just naturfoto hänga där och fördjupa sig i sina kunskaper, dela med sig av tips och inspiration och bilder. Jag personligen skulle absolut hänga på en sådan sajt. 
Nackdelen kan vara att ett gäng kanske hänger här inne och ett gäng inne på Naturfoto, och på så vis splittras "kompetensen" så att säga. 
Men jag tror inte på att Foto iFokus förlorar aktivitet på grund av en Naturfoto-sajt faktiskt, för den typen av bilder verkar ändå vara lite i underläge här.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
UrchinFamiljen
2013-07-05 18:47
#14

Jag kommer vara inne på båda lika mycket. :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Ove555
2013-07-05 19:16
#15

Jag tycker det är bra med olika fotoforum, för det lär inte vara två fotforum som är likadana. Så på så sätt kan flera olika fotofurum komplettera varandra, och det är säkert bra.

[Jens]
2013-07-05 20:09
#16

Jag tycker man ska skapa en kategori här istället än att skapa ett nytt forum. Men skulle det bli en till så skulle jag kolla in båda. Kanske är det bra med en ny också om man tänker efter för det är 1700 medlemmar här och som någon sa så är det bara ca 20 aktiva. ;) Så varför inte! Kör på ett nytt forum =)

JazzBass
2013-07-05 22:35
#17

Jag tycker också det finns ett för stort antal alltför snävt definierade forum här på iFokus. Naturfoto är visserligen en stor genre inom foto, men jag tycker ändå att natufoto och relaterade diskussioner passar utmärkt in i också detta forum. Röstade därför nej i den här tråden, men är inte heller 100% emot ett skilt forum p.g.a. att genren är så stor i sig.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

tlundegard
2014-01-27 09:51
#18

Lyckas man skapa en bra, aktiv sida med mycket artiklar och inlägg som lockar så absolut! :) Finns hästfoto (som faktiskt har en hel del aktiva medlemmar) så tycker jag även att naturfoto ska finnas :) Det finns mycket som kan gå under natur - både svenskt, utländskt, djur, blommor, landskap m.m. Så jag är för att testa med ett naturfoto-forum :)

2 hästar, en katt och lite fisksoppa
raudur.blogg.se

Medarbetare på akvariefisk.ifokus

Upp till toppen
Annons: