Annons:
Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 784 ggr
ElinaPersson
7/2/13, 10:23 PM

Fotat min ena katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Jag har aldrig skrivit här förut men i och med att jag vill komma tillbaka till fotograferingen så behöver jag börja i rätt ände, dvs lyssna på kritik och ta hjälp ifrån de som kan Skrattar

Bifogar 2 bilder som jag tagit idag (Nikon D5100, original objektiv), kom hjärna med tips på vad jag kan tänka på vad gäller inställningar för ISO, bländartal och slutartid.. Just nu verkar fokus + ljus vara mitt största problem (de är väl typ, allt fotografering handlar om haha…)

Min datorskärm visar inte bilderna likadant som det görs på kameraskärmen…. 

Redigerade i Photoshop CS 5, lägger in före och efterbild!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
ElinaPersson
7/2/13, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Redigerad och plockat bort täcke + kudde som var störande 😃

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ElinaPersson
7/2/13, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Milo är på väg att hoppa på sin vän, spänner blicken ❤️

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ElinaPersson
7/2/13, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min fina skatt 💋

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[klara325]
7/3/13, 4:44 AM
#4

Fina bilder! Och vilka vackra ögon din katt har :) Jag tycker att bilderna blev bättre efter en vända i photoshop!

ElinaPersson
7/22/13, 1:33 AM
#5

Putt

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Cahira
7/22/13, 2:06 AM
#6

Jag tycker den vita bakgrunden är FÖR vit, stör blicken och bilden blir inte harmonisk. Så jag tycker bilderna blev mer jobbiga och störande för ögonen än kuddarna. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Bagtjesen
7/28/13, 9:06 PM
#7

Jag tycker som #6 att den blev alldeles för ljus. Det blir ett lite sterilt intryck, och det tycker jag är synd när det gäller djurbilder. Jag tyckte också att kuddarna var störande men, jag gillade den ljusgråa bakgrunden som blev lite ljusare ner mot katten.

Gillar också det relativt grunda skärpedjupet, där tassar, öron, och nos är skarpa men man förstår att den är långryggad för att redan bröstkorgen är lite i oskärpa, och därefter en lagom suddig svans…

Men i grunden är den i mitt tycke en bra bild - något att fundera mer över hur slutresultatet skall bli?

Bägtjesen


Ylva-Li
7/28/13, 9:28 PM
#8

Vad du kan göra istället för att jobba i photoshop är att helt enkelt göra rent i sängen. Du har en toppenbakgrund där! :D Ta bort kuddar eller lägg dit fler i matchande färger och låt katten få sitta/Ligga på dem. 

Jag tycker du fått fin skärpa på ögonen. 

I slutändan måste du fundera hur du vill ha bilden. Vill du ha skarpt hela vägen eller bara en bit och mer blurr i bakgrunden. 
Så gjorde jag när jag började lära mig. Jag bestämde mig för ett motiv, med viss stil. T.ex oskärpa i bakgrunden. Sen sökte jag på youtube för bra videos och sen testade jag samma. :)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Upp till toppen
Annons: