Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 1500 ggr
[Jens]
7/1/13, 8:48 PM

Nikon d5100 - närbild på blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är som sagt amatör och jag köpte mig en systemkamera idag och tog en massa bilder. Det var några stycken som jag blev nöjd med men jag tycker denna blev bäst. Är närbild fegast att ta?

Annons:
Martin
7/1/13, 8:54 PM
#1

Hur menar du med fegast?

Närbild på björn i vild natur känns ju t.ex. ganska modigt (och dumdristigt) :)

Grattis till nya kameran!

mvh Martin

[Jens]
7/1/13, 9:05 PM
#2

Tack,

Vad menar jag med fegt. Mja, jag tänker på mer på händelser som har ett budskap. Svårt att förklara…. kanske fel ordval och du har rätt! Jag ska inte ge mig på de vilda djuren och försöka.. hehe!

JNN
7/2/13, 6:55 AM
#3

Jag skulle nog inte säga att det är fegast att fota närbilder, det kräver ju också lite av den som fotar. Det gäller ju att hitta först och främst ett hyfsat intressant motiv, och sen en vinkel eller ett perspektiv som fångar intresset hos den som tittar.

Vad som är intressant varierar ju ofta från person till person, så det är ju svårt att tillfredställa alla.

Just närbilder brukar man ju ofta vija ha åtminstone en del av motivet skarpt, och många gånger blir bilder lite för mörka. då ljuset inte alltid räcker till. Men det varierar ju också vad man är ute efter.

Här har du fått till en hyfsat skarp bild på själva blomman, kanske inte den riktigt krispiga skärpan men ändå skapligt bra för att vara dina första försök med den nya kameran. Ser fram emot fler bilder, jag själv är en fan av makrobilder!!Glad

[Jens]
7/2/13, 8:11 AM
#4

#3

Tack för en utförlig beskrivning och det var ungefär så jag menade med frågan om feghet.

idaphotoo
7/2/13, 6:30 PM
#5

Jag tycker den var jätte fin. :)

[Jens]
7/2/13, 6:39 PM
#6

#5 Tack idaphotoo =)

Annons:
[klara325]
7/3/13, 4:50 AM
#7