Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 746 ggr
idaphotoo
6/30/13, 10:13 PM

Vackert med sol (M)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Tog den bilden på min kusin. Tycker om den mycket, o la till lite brus i bilden som ni ser.

Kan jag få lite kritik på den? :)

Annons:
JNN
7/1/13, 8:33 AM
#1

Solljuset syns inte jättemycket i bilden i sig, men din kusin träffas snyggt av kvällssolens strålar.  Bilden har både motiv med förgrund och bakgrund, och det är bra, men jag hade gärna sett henne lite mindre centralt placerad i bilden. Bara en aning åt sidan…

Kanske hade det blivit en naturligare känsla om du kompenserat exponeringen lite mot minus, tycker att den känns lite ljus med tanke på omgivningen och att det är kvällsol. Men är inte riktigt 100 på det dock.. Om inte annat kanske det hade tillfört lite mystik om bakgrunden varit lite mörkare.

Kanske låter det här lite för negativt, men jag gillar faktiskt bilden, tycker den ger en riktig sommarkänsla. Bra fotat!🙂

idaphotoo
7/1/13, 12:02 PM
#2

Tack för tipsen! :)

tlundegard
7/1/13, 12:55 PM
#3

Härlig bild! Kanske att jag, som ovanstående sagt, skulle vilja ha henne lite mer åt sidan. Åt höger så det blir mer luft å det håll hon tittar, då hade du väl också fått med mer av solens spegling i vattnet? Annars härlig bild med fin stämning :)

2 hästar, en katt och lite fisksoppa
raudur.blogg.se

Medarbetare på akvariefisk.ifokus

bamse6311
7/1/13, 3:22 PM
#4

Tycker att du tagit en väldigt bra bild.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: