Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 410 ggr
malinahlin
6/25/13, 9:55 PM

Macro Objektiv

Tips på bra macro objektiv till Canon EOS 60D? Vill kunna komma väldigt nära men ändå ska det vara skarpt.

Så jag vet inte vilken objektiv man ska ens kolla på.. Vilken macro objektiv rekommenderar ni? :)

Annons:
[Teddies matte]
6/25/13, 9:56 PM
#1

Jag skaffade för ett tag sen Sigma 70/2.8 EX DG Macro, är grymt nöjd!

malinahlin
6/25/13, 9:58 PM
#2

#1 okej, vilken prisklass ligger den på & vart köpte du den? Kan man få se några bilder som är taget med den objektivet? :)

[Teddies matte]
6/25/13, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

På Cyberphoto(köpte den där) finns den just nu för 3890 kronor.

Det är ett väldigt bra objektiv, mycket för pengarna. Innan jag köpte det fick jag höra att det är bland det skarpaste macroobjektivet som finns. Faktiskt mycket skarpt!

Här kan du se fler bilder jag tagit med objektivet;

http://dbphotos.blogg.se/

Alla bilder förutom en i kategorin "Natur" är tagit med objektivet. Bilderna från hundutställningen samt några porträttbilder och enstaka andra bilder är också tagna med objektivet.

malinahlin
6/25/13, 10:05 PM
#4

#3 okej :) oj, vad fin bilden är. Så objektivet ska passa canon-kameror då?

[Teddies matte]
6/25/13, 10:06 PM
#5

#4 Ja, finns för Canon, jag har själv Canon också.

HellviHumle
6/25/13, 10:47 PM
#6

Ska du fota insekter så är en längre brännvidd att föredra. Själv använder jag Canons 100 mm macro. Det har dessutom intern avståndsinställning, dvs det blir inte längre när du ställer in skärpan. Det kan annars vara ett problem när man kryper efter insekter.

HH

Annons:
UrchinFamiljen
6/25/13, 11:41 PM
#7

#3 Oj, wow vad bra man ser getingen! Jättecool bild! :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Upp till toppen
Annons: