Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 486 ggr
Shelsy
2013-06-17 12:45

(M) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fotat vår kompis hund. Vill gärna ha kritik på bilden, kunde det var det nåt jag skulle tänkt på osv och vad är bra med bilden? :-)

Kamera: Canon EOS 1100D Objektiv: CANON ZOOM LENS EF-S 18-55mm

BILDERNA HAR STORT COPYRIGHT!

Annons:
Shelsy
2013-06-17 12:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

JNN
2013-06-17 14:06
#2

Första bilden skulle jag ha beskurit eller komponerat så att det var mindre gräs framför hunden i nederkant, och lite mer luft ovanför i stället. I övrigt bra exponering och skärpan sitter där den ska tycker jag, bara synd på det rutiga staket, det stör en i övrigt lugn och fin bild.

Andra bilden skulle jag också gärna haft med hela hunden precis som i första bilden. Den hade nog hellre funkat som halvbild. Sen är det lite för mycket luft till vänster om hunden, det blir lite som att den tittar ut ur bilden. Med mer luft till höger i skulle det kännas som att den tittar mer in ibilden. Och åter igen, staketet…

Men även här är exponeringen bra, och det är ett stort plus att man ser i alla fall det ena ögat!🙂

Shelsy
2013-06-17 14:18
#3

#2 Det går tyvärr inte att få mer luft ovanför första bilden. Det står en bil där, så det skulle se ännu värre ut. Ja, staketet hade man önskat inte vart där, men när man har hundar så kan man alltid inte ha de helt lösa. Så det får man ta. 😃

Dum som jag var råkade jag kapa tassarna på hunden… Så det var det bästa att göra så med bilden, och känner mig ändå nöjd.

Det är svårt när man fotar långhåriga hundar, att få med ögonen. 🙂

JNN
2013-06-17 14:30
#4

Jag vet hur det kan vara, i bland får det bli som det blir, så får man göra det bästa av det sen vid datorn! Man får kompromissa lite!🙂

Shelsy
2013-06-17 14:40
#5

Exakt! :-)

Upp till toppen
Annons: