Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

(M) Hund

2013-06-17 12:45 #0 av: Shelsy

Jag har fotat vår kompis hund. Vill gärna ha kritik på bilden, kunde det var det nåt jag skulle tänkt på osv och vad är bra med bilden? :-)

Kamera: Canon EOS 1100D Objektiv: CANON ZOOM LENS EF-S 18-55mm

BILDERNA HAR STORT COPYRIGHT!

Anmäl
2013-06-17 12:45 #1 av: Shelsy

.

Anmäl
2013-06-17 14:06 #2 av: JNN

Första bilden skulle jag ha beskurit eller komponerat så att det var mindre gräs framför hunden i nederkant, och lite mer luft ovanför i stället. I övrigt bra exponering och skärpan sitter där den ska tycker jag, bara synd på det rutiga staket, det stör en i övrigt lugn och fin bild.

Andra bilden skulle jag också gärna haft med hela hunden precis som i första bilden. Den hade nog hellre funkat som halvbild. Sen är det lite för mycket luft till vänster om hunden, det blir lite som att den tittar ut ur bilden. Med mer luft till höger i skulle det kännas som att den tittar mer in ibilden. Och åter igen, staketet...

Men även här är exponeringen bra, och det är ett stort plus att man ser i alla fall det ena ögat!Glad

Anmäl
2013-06-17 14:18 #3 av: Shelsy

#2 Det går tyvärr inte att få mer luft ovanför första bilden. Det står en bil där, så det skulle se ännu värre ut. Ja, staketet hade man önskat inte vart där, men när man har hundar så kan man alltid inte ha de helt lösa. Så det får man ta. Skrattar

Dum som jag var råkade jag kapa tassarna på hunden... Så det var det bästa att göra så med bilden, och känner mig ändå nöjd.

Det är svårt när man fotar långhåriga hundar, att få med ögonen. Glad

Anmäl
2013-06-17 14:30 #4 av: JNN

Jag vet hur det kan vara, i bland får det bli som det blir, så får man göra det bästa av det sen vid datorn! Man får kompromissa lite!Ler

Anmäl
2013-06-17 14:40 #5 av: Shelsy

Exakt! :-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.