Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Hård

(H) bropelare

2013-06-17 02:44 #0 av: Paltn

Traskade runt i ume med kameran i handen den här helgen och tycker detta gjorde sig mycket bra på bild. Vad säger ni?

Nikon D5100
AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6G

F/11
1/20 sek
ISO-100
18mm

Anmäl
2013-06-17 06:06 #1 av: JNN

Broar och bropelare som i den här bilden har något oförklarligt intressant i sig, så jag gillar den bilden. Har inget speciellt att anmärka på, annat än att det finns lite urfrätta delar i vattnet och himlen. Frågan är om det gått exponera mindre så att det blivit något bättre, eller om bilden blivit för mörk då..?

Men i övrigt tycker jag att det är snyggt i svartvitt och kompet gillar jag också! Ler

Anmäl
2013-06-17 07:20 #2 av: Paltn

Ja vattnet och även himlen är lite överexponerade på de ljusare ställena, tyvärr.

Försökte faktiskt få till exponeringen i efterhand i datorn, men det gjorde saken bara värre =)

Anmäl
2013-06-17 07:31 #3 av: JNN

Det blir ju så i bland, det får man leva med...  Kameran funkar ju inte riktigt som våra ögon och hjärna som kan kompensera. Det är ju lite skillnad på det mörka och ljusa här..Ler

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.