Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1096 ggr
AmandaChristina
6/15/13, 6:25 PM

(H) - Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade en vän till mig här om dagen innan hon skulle på  bal! Vart väldigt nöjd med bilderna och vill gärna veta vad ni tycker🙂

(Tänk på att klicka på bilderna, annars ser de oskarpa ut 😛)

Annons:
AmandaChristina
6/15/13, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Andra bilden 🙂

bamse6311
6/15/13, 6:47 PM
#2

Tycker att dom blev väldigt bra båda bilderna.
Bästa hälsningar,
Bertil

AmandaChristina
6/15/13, 7:24 PM
#3

Tack så mycket 🙂

[Tuulikki]
6/15/13, 9:48 PM
#4

Tycker de är kanonfina :)

Enda jag tänkte på var att du kapat händerna på första bilden och det stör jag mig lite på. Du kunde antingen provat att ha med hela händerna, eller dra "kanten" högre upp på armen :)
Är inte så bra på sånt här men det var vad jag tänkte på!

AmandaChristina
6/15/13, 11:00 PM
#5

#4 Åh tack du! Gud de stör mig som attan! Men ska testa de du sa 🙂 Tack för kritiken!!

JNN
6/17/13, 6:46 AM
#6

Kanonfina porträtt säger jag också! Håller nog med det om händerna på första bilden, men stör mig nästan mer på det suddiga bruna strecket som syns i det gröna i bakgrunden vid hennes ena axel. Det kanske hade gått klona bort? Men i övrigt är det snyggt fotat!🙂

Annons:
AmandaChristina
6/17/13, 10:09 AM
#7

#6 Tack du! Ja de lär gå och klona bort, hade dock inte märkt de försen nu, haha! 😃

Dolomit60
6/26/13, 1:45 AM
#8

Tycker själv alltid det har varit svårt med porträtt helt rakt framifrån….
Men det hjälper på saken att hon har huvudet lite lutande.

Annars måste jag medge att andra bilden har en helt annan förmåga att fånga mig direkt ! Jag ber ofta mina modeller tita åöver axeln på ungefär det där sättet !
Ögonkontakten i det nedersta fotot är suverän ! Och skåärpedjupet är hur snyggt som helst !
Möjligen kan jag atycka att hon är lite väl mycket "på väg ut ur bilden", men som helhet är den understa bilden väldigt lyckad, och den översta bilden inte fullt lika lyckad, men fortfarande ett klart snyggt porträtt !

AmandaChristina
6/26/13, 1:46 PM
#9

#8 Tack du, va snäll du är! Jag ska tänka på det i framtiden då jag nästan alltid tar rakt framifrån och brukar inte tycka att bilderna är så bra som jag hoppats på 😐 Men tack för kritiken! Helt toppen! 🙂

Upp till toppen
Annons: