Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 628 ggr
Zorro_Tiger
6/14/13, 11:20 AM

Canon eos 600d

Hejhej!

Jag ska köpa en Canon eos 600d på måndag för 4000kr. Är det ett bra pris för den kameran? (med objektiv) 

Min kompis har en Canon eos 550d och hon säger att det är en liknande kamera som hennes (600 då) och hon får verkligen jätte fina bilder. 

Ni som har den, vad tycker ni är bra och vad tycker ni är dåligt/kunde varit bättre? Har ni några tips om den?

Tack på förhand! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Annons:
JNN
6/14/13, 12:29 PM
#1

Tror nog att det är ett bra pris. Det är ingen jättestor skillnad på dom två kamerorna, det är i stort sett samma kamera men 600:an har bl a utfällbar och vinklingsbar skärm, vilket kan vara bra om man fotar makro på marken eller ovanför huvuden i en folkhop.. Har bara testat en sån vid nåt tillfälle och tyckte personligen att det vid vanlig fotografering är lite störande med skärmen utvikt. Fast den kanske går att vända helt så att den blir som en vanlig skärm, det vet jag inte. Men du har helt klart samma möjligheter att få lika fina bilder som din kompis, men det är ju förutsatt att du lär dig hantera kameran och kan grunderna för fotografering. Hoppas du blir nöjd, och lycka till med din nya kamera! :)

Zorro_Tiger
6/14/13, 12:53 PM
#2

#1 Tack så mycket! :) Men man måste väl inte ha skärmen utvikt när man fotar?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Revolt
6/14/13, 1:10 PM
#3

Skärmen går att vrida in så den är precis som en vanlig kamera :)

En bra kamera, tycker att den är värd 4000 lätt.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Zorro_Tiger
6/14/13, 1:16 PM
#4

#3 Jaha jag läste om det nu lite noggrannare, förstod det nu! :)

Ja, jag tyckte också det lät som ett bra pris men ville fråga här för att vara "säker" :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Upp till toppen
Annons: