Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1589 ggr
Nicollan
6/11/13, 12:23 AM

(M) Vattendroppe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vattendroppe fångad i diskhon, en klassiker att fota då man har tråkigt inomhus får man väl ta och säga..
Så lite kritik på denna?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
JNN
6/11/13, 6:14 AM
#1

Tycker nog att du lyckats ganska bra, hyfsat bra skärpa och en härlig blå färg i vattnet. Det är nog bara bakgrunden som är lite väl färglös..

Men jag har också testat detta ett antal gånger, så jag känner till hur knepigt det kan vara och jag tycker att det här är mycket bra jobbat!🙂

Nicollan
6/11/13, 2:32 PM
#2

Tack!
Vad hade du valt för bakgrund? :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

JNN
6/11/13, 4:31 PM
#3

Ingen aning faktiskt, det har varierat dom gånger jag provat, men nånting med färg skulle jag gissa. Såg någon på nätet för länge sen som hade färgat ett papper med alla möjliga färger, ungefär som regnbågen som då återspeglades i vattnet. Blev rätt snyggt, men inte då jag provade..

Nackdelen är väl att med mycket färg är det ju risk att det behövs starkare ljussättning, då det oftast blir mörkare än med ljus bakgrund.

Och jag menade inte att det blev fel eller så på din bild, det är ändå ganska stilrent och det är ju också bra. Det du skulle kunnat gjort är kanske att fixa bort det mörka hörnet uppe till vänster..🙂

resuupeekkaa
6/11/13, 11:53 PM
#4

Jag har testat de där mååånga gånger men aldrig lyckats! Vilka inställningar ska man använda?

Nicollan
6/12/13, 12:00 AM
#5

#3 Lät häftigt det med regnbågen! Man får nog experimentera sig fram med olika helt enkelt :)

#4 Jag är inte så bra med inställningar och så, men sök på youtube eller google på tips. Finns många som beskriver hur dem gjort osv!
Här är en bra video:

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Upp till toppen
Annons: