Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 1285 ggr
gottne
2013-06-10 08:36

Redigering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som har tid att fixa bort bakgrunden, helst helt, på min ängel. Kanske via senaste varianten av fotoshop. Tack för hjälpen i så fall, på förhand.

Annons:
fotografen.ville
2013-06-10 11:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag gjorde ett försök till dig. Hoppas att du blir nöjd.

JazzBass
2013-06-10 12:12
#2

Att ta bort en bakgrund helt och hållet är svårt om man vill bevara en naturlig look. Om jag får komma med ett annat råd om den här bilden så är det att konvertera den till svartvitt för att råda bot på de något plottriga färgerna, och lägga på en vinjettering som tonar ner bakgrunden och flyttar fokusen till flickans ansikte istället. Eventuellt kan man också softa området kring flickan något.

Jag testade redigera bilden enligt det här för att se hur tipset skulle fungera (lade också på en svag sepiatoning), och jag tyckte det funkade riktigt bra. Men då det här inte är det du frågade efter så laddar jag inte upp den versionen av bilden om du inte ger tillåtelse att göra det.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

gottne
2013-06-10 14:37
#3

Hej. Det vore kul att se även det alternativa resultatet .

Schnauzertik
2013-06-10 17:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Som JazzBazz säger det är inte så snabbt gjort att få till en friläggning och få in den till en annan bakgrund så det ser naturligt ut, särskilt det håret skulle ta en bra stund att få till snyggt

Jag använde mig istället av flera vinjetteringar i LR5 (+ ändrade vitbalansen). Då får du en nästan borttagen bakgrund.

Värd för Pensionärer

gottne
2013-06-10 17:46
#5

Fantastiskt vilka suveräna resultat. Tackar, tackar. En jättekram från "ängeln" själv.

JazzBass
2013-06-10 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#3 - Så här ungefär menade jag. Lämnade dock bort färgtoningen och körde ren svartvit istället.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
gottne
2013-06-11 06:45
#7

Alla 3 varianterna har sina poänger. Jag kanske använder alla 3

Tack än en gång.

SilverTail
2013-06-21 10:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

jag testade med, :)

choclet
2013-10-30 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

jag ville också ge det ett försök. Jag tycker också att det blir svårt och ser onaturligt ut att ta bort hela bakgrunden även om det är möjligt. Så jag tog bort kylskåpsmagneterna som kan vara lite störande samtidigt som jag blurrade bakgrunden mer och la på en vinjettering! :)

Upp till toppen
Annons: