Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

Hot or Not?

2013-06-05 13:46 #0 av: luckydragonriderkin

Alla vet nog redan reglerna till den här leken ;P äsch, drar dom i alla fall:
En person lägger upp ett foto som nästa person ger kritik på. Sen fortsätter denna person men att lägga upp en bild. Etc. Etc.

Hot=bra
Not=inte bra ;)

Jag börjar med min superdramatiska bild tagen med IPhone 4S ;P

Anmäl
2013-06-05 19:35 #1 av: Paltn

Hot! =)

Gillar den, ganska kort och gott. Hade varit ev läckrare utan det i bakgrunden. Svårt att säga.

---------------------

Fortsätter med en bild på min goaste fotomodell ute på en cykelbro ovanför "ån"

Bilden är tagen med "nikon 5100 - 35mm 1.8G"

Anmäl
2013-06-05 20:08 #2 av: luckydragonriderkin

Hot! :D
Jag gillar att den är svartvit, gör den mer "dramatisk" ;) hade dock tyckt att den skulle vart något snyggare om han inte hade haft hjälm på? :/

Hot or not?

Anmäl
2013-06-05 20:11 #3 av: Paltn

#2 Ja, hjälmen sitter på skallen pga att han precis klivit av cykeln som står placerad bakom kameran. Är en bild tagen bara i farten och råkade bli riktigt bra, gäller att ta vara på de ggr där ungarna poserar omedvetet, blir absolut bäst då!

Anmäl
2013-06-05 20:15 #4 av: Paltn

Not =/

Tycker bilden är för grådassig och oskarp för att falla mig i smaken, men kaninen i sig var tuff, mr twoface! =)

Mitt nästa bidrag: Snabb klick taget från E4:an, rörig bild men gillar den då den känns som tagen från någon gammal dokumenterande bok om bygden eller dylikt :P

Anmäl
2013-06-05 21:34 #5 av: VSK

34

Hot.

Borde dock lagt in lite brus och repor samt "gulnat papper" Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-06-06 10:28 #6 av: Solvalla_Liv

Hot!

Vin skärpa, fint ljus, tycket helt ätligt att den rosa bakgrunden passar in. Bilden blir bättre ju mer jag kollar på den! ;)

Hot/Not?

Anmäl
2013-06-06 11:02 #7 av: VSK

Tack Skrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-06-06 21:53 #8 av: Tregly

Hot

Jag tycker faktiskt om bilden. Visst, den saknar kontraster och är oskarp. Men jag tycker den är mysig, den har mysiga färger. Får känslan av gammaldags.

Hot/not?

Anmäl
2013-06-07 10:09 #9 av: Rebornbabyn

Hot. Den är tagen i hundens höjd, vacker med blommorna och söt hund!

Hot or not?

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Anmäl
2013-06-07 13:12 #10 av: MarajLowajz

Hot

Söt sak!

Bidrar med en riddare ;)

Anmäl
2013-06-07 15:42 #11 av: luckydragonriderkin

HOT! Gillar själva bilden, fin stämning, fin skärpa och färger och så… ingenting dåligt faktiskt ;D Hot or not? :3

Anmäl
2013-06-12 11:26 #12 av: Amorita

hot

gullig liten skogstig, gillar staketet lite längre bort

Anmäl
2013-06-12 12:14 #13 av: luckydragonriderkin

#12 tack :)

Hot, och not…

Fina blommor, fin bakgrund :)
Men… blommorna är alldeles för mörka :S

Anmäl
2013-06-12 14:42 #14 av: Solvalla_Liv

#13 Bild! ;)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.