Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

AF-S Nikkor 35mm f/1.8G

2013-05-18 01:26 #0 av: Caaassiiie

Provade nya objektivet igår - testbild Glad

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2013-05-18 02:46 #1 av: Paltn

Har också det där objektivet, favoriten i kameraväskan nu faktiskt.

Fick sitta på konstant under norge-resan t.o.m

Anmäl
2013-05-18 10:39 #2 av: Caaassiiie

Härligt :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2013-05-26 18:58 #3 av: Caaassiiie

Nu har jag testat det lite mer, kommer komma till nytta i sommar Glad

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2013-05-26 18:59 #4 av: Caaassiiie

:)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2013-05-26 19:00 #5 av: Caaassiiie

en sista !

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2013-05-27 10:32 #6 av: Anna

Härliga bilder! Bra jobbat :)

Nikkor 35/1.8 är en favorit även för min del, det är nog det objektiv som används mest. Du har fått fram jättefina färger och ett snyggt skärpedjup på dina bilder, fint! Jag skulle nog säga att #3 och #4 är något för skarpa och lite överexponerade, men det gör nästan ingenting, det passar bra in på vår- och sommartemat.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anmäl
2013-05-27 12:41 #7 av: Caaassiiie

Åh tack så jätte mycket! :)

Ja 3:an är en aning överexponerad men jag tyckte om att den är så ljus faktiskt. 4:an däremot råka jag nog få lite för skarp, men det såg jag inte på datorn, men men sånt händer. Tack så mycket än en gång :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2013-05-27 13:48 #8 av: ssofia

Vad trevligt och se någon som fått ett bra exemplar av detta objektivet.. jag har inte riktigt blivit kompis med mitt än, men det kommer väl :) tokgillar #4!

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Anmäl
2013-05-27 15:28 #9 av: Hanna

Blir att köpa när man har råd! Skrattar

Anmäl
2013-05-27 16:18 #10 av: ssofia

Jag får använda af-justering på mitt då det bakfokuserar fruktansvärt mycket glömde jag säga.. har kompensationen på -7 :)

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Anmäl
2013-05-28 08:40 #11 av: VSK

Gillar första bilden väldigt mkt...

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-05-28 14:36 #12 av: TurboFart

#4 är helt fantastisk! :D Har funderat på detta okbjektivet själv, har 50mm men tycker ibland att man blir lite begränsad när det är crop-sensor. Blir nog ett 35mm så småningom :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.