Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 868 ggr
Emelice1206
5/15/13, 7:07 PM

(M) Blommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Skulle vilja ha medelkritik på dessa bilder. Har efter ett längre uppehåll tagit kameran och gått ut i rabatten. Är väldigt nöjd med färgerna och skärpan.

Annons:
Emelice1206
5/15/13, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
JNN
5/16/13, 1:34 PM
#2

Tycker att du kan vara rätt nöjd med dessa bilder, skärpan är kanska inte riktigt där jag vill ha den på första bilden, jag fördrar nog att den är på pistillerna.

Det är snyggt med kort skärpedjup, att du har väligt lite som är skarpt, men jag hade nog valt en något mindre bländare så att lite mer av blomman varit skarp.

Sen stör det mig lite att i nedre högra hörnet i andra bilden syns det en del av en annan blomma. Kompositionen i sig är det inget fel på, kanske jag hade velat se mer luft på vänstra sidan i stället för höger sida om blomman, då kanske den andra blomman inte hade synts, men den går ju att klona bort om man vill..

Et litet sånt störande moment finns ju i den första bilden också, på vänster sida, där även en liten del av en annan blomma är kapad, medan det finns lite väl mycket luft på höger sida, så där hade du kanske kunnat komponera bilden annorlunda.

Det var lite synpunkter, men i övrigt tycker jag att bilderna är fina, sköna färger och behagliga bakgrunder, bra jobbat!🙂

Emelice1206
5/17/13, 7:26 AM
#3

#2 Tack för kritiken! 🙂 Och jag såg faktiskt inte "de störande momenten" innan du sa det, haha!

Upp till toppen
Annons: