Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 728 ggr
soren-p
5/2/13, 10:05 PM

(M) Jordig tunga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik önskas på denna bild, som blev min favorit. Den är tagen med brännvidd 200 mm och bländare 2,8.

Annons:
Hanna
5/2/13, 10:35 PM
#1

Den är jättesöt! Tycker den känns helt rätt. :) Kanske att den lutar en aning och att jag gärna sett den lite ljusare. Även det gröna bakom vovven stör.
Men annars ett jättefint foto. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

JNN
5/3/13, 5:27 AM
#2

Den bilden är ju en fullträff, hur fin som helst! Voffsingen ser ju också hur go ut som helst…

Att gräset ser ut att luta lite som #1 säger kan jag hålla med om, men det är så lite så det är inget som stör jättemycket. Däremot hade du gärna kunnat komponera om bilden eller beskurit den så att det mörka fältet till vänster i bild försvunnit.

Skärpan sitter där den ska och och det korta skärpedjupet passar perfekt i bilden. Finns inte mycket negativt att säga, mest positivt!

Mycket fint fotat!🙂

soren-p
5/3/13, 7:47 PM
#3

Tack för synpunkter! Vad gäller kompositionen bryter ju bilden mot grundregeln då den har objektet centrerat. Jag håller med er att mörka fältet hade kunnat skäras bort och på så vis förbättra kompositionen precis som JNN påpekar. Bra tips, tack till er båda.

LFCFredda
5/4/13, 2:16 PM
#4

Jättefin bild med ett härligt kort skärpedjup. Håller med om det svarta till vänster och att valpen automatiskt hamnar lite mer till vänster så också. Kanske skulle vilja ha den lite ljusare om det går utan att det vita i bakgrunden blir för ljust.

Lite extra cred till den lilla björnungen också ;) Berner Sennen är bland de mysigaste valpar jag vet :)

soren-p
5/4/13, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack för kritiken. Jag har testat att justera efter tipsen. Ja visst är de härliga de här björnungarna :)

Hanna
5/4/13, 9:16 PM
#6

Tycker det blev mycket bättre! 🙂

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
LFCFredda
5/4/13, 9:31 PM
#7

Såja, beställ förstoring och upp på väggen med den :)

soren-p
5/5/13, 8:17 AM
#8

Tack, det är en riktigt god idé :)

Pramfors
5/6/13, 1:12 PM
#9

Otroligt mysig bild på en söt valp, men tyvärr tycker jag den känns aningen underexponerad, vilket kan vara svårt att redigera bort i vissa fall…men annars klockren bild! :)

soren-p
5/8/13, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Tack för kritiken. Jag vet inte om den känns underexponerad eftersom det vita i pälsen inte är helt vitt (den här lilla krabaten har inte fått sitt första bad ännu). Den är dock inte underexponerad enligt histogrammet. Ökar jag exponeringen så blir himmeln till höger om valpen utfrätt.

Upp till toppen
Annons: