Annons:
Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 861 ggr
Pramfors
2013-04-24 22:58

Vår i stockholm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äääntligen är det även vår här, senaste veckorna har snön bara runnit iväg och nu kan jag nog påstå att vi har näästan helt snöfritt :D

Här är lite bilder jag tog på en promenad häromdagen…
(även första gången jag använder mig helt utav RAW)
Fotade med nikon D90 och nikons 50mm 1.8

Annons:
Pramfors
2013-04-24 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Pramfors
2013-04-24 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Pramfors
2013-04-24 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hittade lite benbitar i skogen, kanske inte det trevligaste men kul att experimentera med på foto :)

JazzBass
2013-04-25 06:34
#4

Fina bilder! 👍

Om jag får komma med en liten dos kritik så tror jag den första skulle må bra av en varmare Vitbalans och lite grönare färgton, lite som i den sista bilden. D90 prickar ofta fel Vitbalans i såna här miljöer tycker jag och det brukar bli bättre att välja lite varmare färgtemperatur. Jag tror det skulle få blomman att sticka ut mer. Fint i den bilden förresten med det lilla gröna snett bakom blomman, det höjer kompositionen. 

Den sista bilden är nog min favorit av de här. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JNN
2013-04-25 07:26
#5

Håller med JazzBass om vitbalansen i första bilden, men annars är det fina bilder som andas vårkänsla! Fastän det inte är någon direkt värme än..!

Men det finns hopp!

Inkanyezi
2013-04-25 11:28
#6

Myrstacken är det jag ser som det säkraste vårtecknet. Tummen upp.

Annons:
Pramfors
2013-04-25 21:03
#7

Roligt med era kommentarer och tack för kritiken :) virvlandes ställde JAS dock in helt manuellt och sedan la jag på ett ljusblått filter i photoshop, men ska absolut ta till mig och testa lite varmare, tanken med bilden var att den skulle se lite dyster ut och sen kommer det upp en blomma ur det grå/kalla ;) Men kan hålla med om att man kan få till en varmare känsla med varmare färger :)

JNN
2013-04-26 08:06
#8

#7 -Du har rätt inställning, man måste ju prova sig fram och exprimentera lite, alltid lär man sig nåt!!🙂

Upp till toppen
Annons: