Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1698 ggr
Inkanyezi
2013-04-24 15:28

Min nya kameraväska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är ett projekt som jag pysslar med just nu.

Jag har letat ganska länge efter en väska som inte ser alltför flashig ut, och hade tänkt mig något i still med de militära axelremsväskor som fanns i massor för ett antal år sedan, men som man inte längre hittar. Så jag letade mest på Myrorna och andra liknande ställen, men det tog en bra stund tills det dök upp en väska som jag tyckte kunde passa.

Och så hade den eländiga väskan ett sånt där märkesnamn som jag absolut inte vill skylta med. Små glaspärlor i olika färger, som formar ett namn och en liten tennisboll. Det ser inte ens proffsigt ut, utan mer som om ett barn hade dekorerat den. Men tydligen är det en "Björn Borg"…

Hursomhelst tar jag bort pärlorna, för jag vill inte ha dem. Jag vill ha en diskret väska, men ett tag kanske jag lämnar kvar tennisbollen, som lite grann liknar den där röda punkten som sitter på vissa skrytkameror.

Väskan är lös och sladdrig, och jag ska göra en insats, liknande den som jag har i ryggsäcken, av liggunderlaget, en och en halv centimeter tjockt skumgummi som är ganska fast och väldigt bra stötdämpande.

Annons:
Inkanyezi
2013-04-24 15:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja texten försvann ju inte direkt, men den är åtminstone mer diskret, så att den inte lyser lika mycket, och när väskan har tvättats och varit i solen lite grann, tror jag att det kommer att bli mindre synligt.

Inkanyezi
2013-04-24 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Insatsen är gjord efter väskans mått och hopklistrad med kontaktlim.

Jag har inte stoppat in någon inredning ännu i insatsen, och jag funderar på att sätta in flyttbara mellanväggar för att göra den mer flexibel.

MagArne
2013-04-24 15:46
#3

Fiffig lösning. Har själv gått i samma tankar fast med en vattentät packsäck till kanotpaddling.

Inkanyezi
2013-04-24 15:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

När insatsen sitter i är väskan märkbart mindre sladdrig, och därmed kanske också lite mindre diskret än innan. Den hänger inte lika säckigt när man har den på sig.

Upp till toppen
Annons: