Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

Kritik- bubbla

2013-04-21 15:35 #0 av: Hallonsmurfen

Hej! Vinkar

Jag är ny här på foto ifokus, så det här blir lite presentation också. Jag vet inte om jag räknas som nybörjare, jag har fotat i ca 3 år nu, men jag tycker inte att jag är så bra. Tidigare fotade jag nästan bara djur, men nu fotar jag mycket natur också. Jag fotar med en liten digital kamera. Olympus uTough. Jag redigerar mina bilder i picasa, jag har gimp också men jag har inte lärt mig hur det funkar.

Det jag har gjort på den här bilden är att beskära, och retuschera bort en lyktstolpe.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Anmäl
2013-04-21 17:58 #1 av: VilmaKristina

Inte bara på the sims ifokus vi ses ;)

Tycker bilden ser inzoomad ut, är den det?

Anmäl
2013-04-21 18:11 #2 av: Hallonsmurfen

#1 Haha, nej. SkämtarSkrattar

Nej, det tror jag inte, men den är beskuren. Glad

Anmäl
2013-04-21 19:28 #3 av: JNN

Hade jag själv fått beskära den bilden så hade jag nog valt rektangulärt format och placerat bubblan lite åt sidan. Men det är perfekt tajmat där den ligger precis under jetstrålarna från några flygplan som jag gissar att det är!? och solblänket i bubblan som korsar dom strålarna och nästan bildare ett kryss, är ju suveränt!Ler

Nybörjare eller inte, den här bilden var ju lite rolig, det som kanske stör lite är väl molnen i nederkant, men annars bra fotat!Ler

Anmäl
2013-04-21 19:44 #4 av: Hallonsmurfen

#3 Jag tycker också att de molnen stör, men jag har inte lyckats få bort de. Tack för kritiken. :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.