Annons:
Etikettmat-ejkritik
Läst 1113 ggr
skogstossan
4/20/13, 11:50 PM

Cupcakes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett cupcakesfoto. Jag är ganska nöjd även om det verkar som att skärpan hamnat lite galet. Recept och alldeles för många mer foton finns på bloggen: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/04/chokladcupcake-med-pepparmintsmak.html

bakministeriet.blogspot.com

Annons:
papa-bear
4/21/13, 10:08 AM
#1

gör om gör rätt. nä, skämt å sido, kan ju vara det kraftiga ljuset som lurar kameran eller dig till att göra inställningar som inte passar in i bilden. det kanske blir bättre om du dämpar ljuset lite.

JNN
4/21/13, 7:42 PM
#2

Ja, jag håller kanske med papa-bear, den är nog en aning ljus men skärpan är tillräckligt bra tycker jag!

Bild-idén tycker jag är bra, kanske du skulle ha haft något färre cupcakes med, men det är ju en smaksak. På tal om smaksak, så ser dom här sakerna goda ut, som jag gärna skulle smaka på, fast jag ätit alldeles för mycket gott i helgen!🙂

Fina färger och en i övrigt fin bild som vanligt skogstossan!!🙂

Inkanyezi
4/21/13, 10:38 PM
#3

Jag tycker faktiskt att kompositionen är helt suverän.

Man ska nog inte glömma att den ingår i ett ganska stort antal bilder vid det här laget, och att den visar en stil, en egen stil, där en del drag är att bryta lite grann mot en del av de "regler" som ofta lärs ut. Det finns fler på bakministeriet, och jag tycker att det är en sida som verkligen är värd att titta på. Förutom ett otroligt arbete på tårtor och kakor, är det fotografi av mycket hög klass, och jag tror att vi alla kan ha en del att lära oss där, om komposition och om hantering av bildelement och färger.

Jag tycker att det är väldigt bra jobbat, och jag är ytterligt imponerad av utvecklingen från de första bilderna vi såg på sensommaren förra året.

skogstossan
4/27/13, 10:12 PM
#4

Åh, tack så hemskt mycket Inkanyezi! Jag var hemma hos min syster häromdagen och vi var inne på min blogg för att titta lite på tårtbilder. På hennes dator såg mina bilder lite fjuttiga och kanske en aningen mörka ut. Hon såg dock inte det jag ser utan tycker att det ser bra ut. Men jag störde mig. Synd att det blir så då det ser OK ut på min dator. 

Tack så mycket för dom fina kommentarerna ni andra också!:-)

bakministeriet.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: