Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 716 ggr
Ruzicka
4/18/13, 6:45 PM

Vilken kompaktkamera?

Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta en ny kamera då min nuvarande har gått sönder. I nuläget har jag en Fujifilm Finepix F20 (specs finns här) från, vaddå, 2006, som inte ens var särskilt märkvärdig när den släpptes, ännu mindre nu. Jag tycker om att den är snabb och enkel, men tycker att den tar brusiga bilder även i bra ljus och är inte bra nog att fota inomhus med. 

Detta är vad jag kräver av en ny kamera:
*budget (under 2000 kr inköpspris)
*kompakt, men exakta mått eller vikt spelar ingen roll
*skall kunna ta bra bilder på motiv i rörelse (i princip allt jag fotar rör sig, så det är ett viktigt krav)
*skall kunna ta hyfsade bilder inomhus
*hyfsat snabb med att ta bilder, inga långa väntetider
*makrofunktion
*bra autoläge
*LCD displayens Upplösning, videofilm, manuella inställningar, redigering i kamera, zoom, timer osv. är inget jag har några krav på alls, och kan vara helt utan. Tja, den får gärna ha display men den behöver inte vara bra.

Så, med andra ord vill jag ha en enkel kamera men där inget har sparats in på bildkvaliteten utan snarare på ”extragrejorna”. Jag använder mest "sikta-skjut"principen när jag fotar och ställer aldrig in något själv, så dess autoläge måste vara bra. Jag förstår att för under 2000 kr får man inte några avancerade grejor, men jag vill i alla fall ha något som är så bra som möjligt i den prisklassen. 

Någon som har några tips?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Hoshi99
4/18/13, 7:52 PM
#1

http://www.fotokungen.com/olympus-xz1-svart-inkl-16gb-p-5920.aspx

Detta kan kanske vara något?
Specs. vis verkar den vara bra enligt mig ;)

Upp till toppen
Annons: