Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Nikon D40?

2013-04-18 17:53 #0 av: Pennybus

Någon som har erfarenhet av den, hur den är att fota med o.s.v? :)
Vad är ett bra pris för en begagnad? "Sparsamt använd"?

Anmäl
2013-04-18 20:43 #1 av: Hanna

Jag fick min 2008. Helt klart jättebra! Men skulle nog ändå satsa på en annan, lite nyare modell nu när det finns så mycket mer och billigt. :)

Kolla Fotokungen.

Anmäl
2013-05-05 09:05 #2 av: netza

Jättebra och lätt kamera, men ja lite till åren gången. Det beror väl lite på vad du söker, antar jag?

Anmäl
2013-05-05 22:18 #3 av: MagArne

Tänker du laborera mycket med bländar och slutarinställningar kan det vara läge att gå upp ett snäpp och välja en D80 eller D90 då de har fler lättillgängliga reglage. Lite mera proffsighet över dessa.

Mer än 1500kr med kitobjektiv tycker jag inte en D40 är värd.

Anmäl
2013-05-07 13:07 #4 av: druttizen

D40 vet jag inte, men ja har en Nikon D60 och är jätte nöjd!
Sen gör ju bra objektiv massor med, så klart.. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.