Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 624 ggr
Kitten86
4/12/13, 4:25 PM

Hjälp med kamera!

Skulle vilja ha tips från andra duktiga människor som fotar mycket..

Är ute efter en bra och prisvärd digitalkamera (har inte så stor budget). Fotar mycket ute, mestadels djur och natur men även en del porträtt (kalas etc).

Jag har fastnat för Canon och just nu står det mellan Eos 600D och Eos 650D. Största skillanden jag sett mellan dessa två är ISO talen.

Vilken kamera skulle ni rekommendera för en hobby fotograf som vill ha en inte allt för dyr kamera som ändå ger mig bra bilder?! ISO är viktigt har jag förstått, men räcker 6400 (Eos 600D) eller bör jag istället sikta på 12800 (Eos 650D)?

Hjälp och tips mottags tacksamt!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[PeterWem]
4/12/13, 4:36 PM
#1

Bilderna ser lika illa ut ändå i de där höga ISO-inställningarna, så om det bara är den delen du går efter kan du ta 600D.

Kitten86
4/12/13, 4:41 PM
#2

#1
Tack för svar! (Även bett om tips inne på djurfoto där ingen svarat)

Vad skulle du säga i övrigt mellan dessa 2 kameror. Bra/dåligt? Kommer det vara en bra kamera som ger bra bilder för en hobbyfotograf?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

felixhaljeskog
4/12/13, 7:22 PM
#3

Vad ligger din budget på? förstår att du fastnat för Canon, men de finns ju många andra  som kanske kan gå i högre iso tal.

[PeterWem]
4/12/13, 9:02 PM
#4

Det är ingen större skillnad mellan kamerorna alls, så köp efter budget.

Kitten86
4/13/13, 4:49 PM
#5

Tack för svar!

#3
Inte mer än 7000 kr men hellst en billigare men ändå bra kamera.

Gillar Canon då jag lånat en av min bror. En annan anledning är att då kan jag även låna objektiv av både min bror och ena farbror då båda använder Canon.

#4
Okej.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: