Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

(M) Vattenfärgsporträtt

2013-04-02 00:27 #0 av: EbbaB

Hej! 

Är nyfiken på vad ni här inne tycker om dessa två porträtt? Satt och lekte i photoshop och blev själv hyfsat nöjd med resultaten. Målet var att de skulle se ut som om de var målade i vattenfärg, lyckades jag..? Kritik mottages mer än gärna. :) 

Tack på förhand!

Anmäl
2013-04-02 00:27 #1 av: EbbaB

Anmäl
2013-04-03 01:30 #2 av: Cerrolyn

Häftigt, hur gjorde du?

MVH Cerrolyn
Sajtägare på Tävlingshundar

Medarbetare på: Hoya, Retriever, Vallhundar
Min hemsida: Ceasars Vänner

Anmäl
2013-04-03 09:21 #3 av: pellepiano

Moderskeppet hade en bra tutorial med länk till gratis penslar.

http://www.moderskeppet.se/webbtv/portratt-med-penseleffekt/

Det som kan vara bra är att göra egna penslar, då man annars riskerar att känna igen utseendet på vissa av dem.

Anmäl
2013-04-03 09:37 #4 av: Cerrolyn

Tackar

MVH Cerrolyn
Sajtägare på Tävlingshundar

Medarbetare på: Hoya, Retriever, Vallhundar
Min hemsida: Ceasars Vänner

Anmäl
2013-04-03 13:58 #5 av: Hanna

Tycker bilden i #1 är skitsnygg! Hela hon ser tecknad ut och sen.. "POW" kommer ögonen och verkligen sticker ut ur bilden. Glad

Anmäl
2013-04-05 12:21 #6 av: EbbaB

#2 Följ den tutorial som #3 länkade så ska du nog få till det. Det är lättare än vad det ser ut :) 

#3 Tack så hemskt mycket! :)

Anmäl