Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Allmän diskussion kring fotografering

Hjälp önskas med ett foto

2013-03-28 08:17 #0 av: bosnafly

Hej

Har verkligen försökt att ta reda på om det är en 1 eller 4 som det står på denna strids fordon men svårt att avgöra,finns det nån program man kan använda för att få ett bättre resultat o kunna avgöra vad det står?

Längs nere till vänster 

Sani

Anmäl
2013-03-28 08:34 #1 av: JNN

Vet inte om det finns nåt speciellt program för det, men jag skulle nog gissa att det är en 4. Tycker att det tunna sträcket på vänster sida ser ut likadant som på bokstaven A, så jag antar att det är samma teckensnitt.

Skulle ju kunna vara en repa så att det är en etta, men då förmodar jag att toppen på siffran borde sett annorlunda ut, här skulle det bara blivit ett rakt streck, vilket känns lite konstigt. Men det är inte lätt att avgöra...

Anmäl
2013-03-28 08:36 #2 av: JazzBass

Hej, det är svårt att avgöra på en sån där liten bild på 800x600 pixlar. Den är helt enkelt för mycket förminskad för att kunna avgöra vad det står. Du har inte tillgång till originalbilden? Bilden ovan innehåller inte ens 0,5 megapixlar (800 x 600=480 000).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2013-03-28 08:41 #3 av: bosnafly

Hej

Det är det enda jag har som är tagen nära,har några från en annan vinkel om det skulle kunna hjälpa ;)

Sani

Anmäl
2013-03-28 08:56 #4 av: JazzBass

Den är ännu svårare att avgöra nåt från. Har du ingen originalbild med fler pixlar?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2013-03-28 08:57 #5 av: JNN

Det är svårt, men när man zoomar in allt som går så blir jag mer och mer övertygad om att det är en 4...!

Anmäl
2013-03-28 09:05 #6 av: bosnafly

Det är bilder från 1990-talet o det är vad som finns tyvärr önskar jag hade fler o bättre bilder

Anmäl
2013-03-28 09:37 #7 av: pellepiano

Det ser definitivt ut som en 4 med en punkt efter. Precis som 9:an med en punkt efter som ligger en bit ovanför.

Anmäl
2013-03-28 09:43 #8 av: VSK

4

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-03-28 13:23 #9 av: fotografen.ville

Jag förstorade bara upp bilden och då får jag det till en 4 även jag.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.