Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 753 ggr
Moalinn
2013-03-27 13:59

(H) Fjäder & Taggtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi går mot ljusare tider, solen skiner och snön är totalt borta (iallafall i bohuslän).
Bara detta får det att klia i fingrarna och man är ute och rastar kameran mer än någonsin.

Därav skulle jag vilja ha lite kritik på de här bilderna.
Allt ni kan tänkas komma på, färger, ljus, fokus och så vidare.

Om ni skulle se några otrevliga prickar i bilden så är det för att kamerahuset är väldigt smutsigt.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
2013-03-27 14:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Taggtråd, inte jätterolig bild kanske men det behöver ni inte kommentera om ni verkligen inte känner att ni jättegärna vill!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JNN
2013-03-27 14:17
#2

Bild nr 1 tycker jag skulle komponerats lite annars, så att man ser mer av fjädern, den är lite svår nu att se vilken riktning den har. Placeringen i sig är bra, och exponeringen kan jag inte heller säga något om, den tycker jag är bra.

Går klockan i kameran rätt så har du fotat i kvällssol, och det gör att fjädern upplevs hos mig lite gul. Det är ju ganska naturligt i och för sig,men jag hade nog velat se mer av solljuset för att inte luras att tro att vitbalansen är fel. Kanske petigt, men jag hade valat ha den lite vitare..

Bild nr 2 däremot tycker jag är jättebra, kanske skulle du beskurit den lite nertill eller komponerat den så att inte taggarna vore så centrerade. Då hade det ljusa nere till höger försvunnit och gjort bilden lite renare. I övrigt är biden jättefin  med bra skärpa och lagom kalla färger!

Snyggt!

ssofia
2013-03-28 14:08
#3

Bild 1 tilltalar mig inte alls, då jag tycker det är för stora kontraster mellan bakgrund och motiv..

Bild 2 på taggtråden var riktigt läcker, men hade nog provat en kvadratisk beskärning.. 🙂

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Upp till toppen
Annons: