Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Hård

(H) Fjäder & Taggtråd

2013-03-27 13:59 #0 av: Moalinn

Vi går mot ljusare tider, solen skiner och snön är totalt borta (iallafall i bohuslän).
Bara detta får det att klia i fingrarna och man är ute och rastar kameran mer än någonsin.

Därav skulle jag vilja ha lite kritik på de här bilderna.
Allt ni kan tänkas komma på, färger, ljus, fokus och så vidare.

Om ni skulle se några otrevliga prickar i bilden så är det för att kamerahuset är väldigt smutsigt.

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2013-03-27 14:01 #1 av: Moalinn

Taggtråd, inte jätterolig bild kanske men det behöver ni inte kommentera om ni verkligen inte känner att ni jättegärna vill!

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2013-03-27 14:17 #2 av: JNN

Bild nr 1 tycker jag skulle komponerats lite annars, så att man ser mer av fjädern, den är lite svår nu att se vilken riktning den har. Placeringen i sig är bra, och exponeringen kan jag inte heller säga något om, den tycker jag är bra.

Går klockan i kameran rätt så har du fotat i kvällssol, och det gör att fjädern upplevs hos mig lite gul. Det är ju ganska naturligt i och för sig,men jag hade nog velat se mer av solljuset för att inte luras att tro att vitbalansen är fel. Kanske petigt, men jag hade valat ha den lite vitare..

Bild nr 2 däremot tycker jag är jättebra, kanske skulle du beskurit den lite nertill eller komponerat den så att inte taggarna vore så centrerade. Då hade det ljusa nere till höger försvunnit och gjort bilden lite renare. I övrigt är biden jättefin  med bra skärpa och lagom kalla färger!

Snyggt!

Anmäl
2013-03-28 14:08 #3 av: ssofia

Bild 1 tilltalar mig inte alls, då jag tycker det är för stora kontraster mellan bakgrund och motiv..

Bild 2 på taggtråden var riktigt läcker, men hade nog provat en kvadratisk beskärning.. Glad

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.