Annons:
Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 2771 ggr
JazzBass
3/26/13, 2:53 PM

Utmaningen - Omgång 35

När våren börja vara här på de flesta breddgraderna kör vi på temat VÅR.  Ta en så bra bild som du kan på temat och lägg upp den här, så är du med i denna utmaning. Alternativa tolkningar av temat är också helt välkomna.

Reglerna är:

  • En bild per person

  • Bilden ska vara tagen efter att det här inlägget postats

  • Om redigering: Man får redigera och manipulera sitt bidrag relativt fritt, men manipulering som grovt förändrar bildens innehåll, liksom att lägga till detaljer i bilden som inte fanns med från början, t.ex. att lägga in en ny himmel eller ett djur på bilden är inte tillåten. Bortkloning av störande detaljer är ok, men inte att lägga till nya bildelement. Bilden får bestå av flera exponeringar (t.ex. HDR, panorama) så länge de ovannämnda kriterierna uppfylls.

  • Bilden ska inte ha någon beskrivning, men gärna en bra titel

  • När tiden för uppladdning av bilder gått ut (se nedan), startas kommenteringen. Alla deltagare ger då en kommentar till alla andra deltagares bilder, och delar ut 10p till de bilder man tycker är bäst. Max 3p till en och samma bild, men i övrigt får man fördela poängen hur man vill. (Är det totala bildantalet 6 eller mindre är det dock 6p totalt som delas ut).

Den som laddar upp en bild förbinder sig att också kommentera de andras bilder. Det är den viktigaste delen i Utmaningen. Om någon inte kommenterar räknas inte dennes poäng ihop i slutet.

Din bild ska vara uppladdad här i tråden senast onsdagen den 3.4, eller om 10 bilder redan laddats upp i god tid före det; senast kl 8 morgonen efter att det antalet uppåtts.

Alla är varmt välkomna att delta, men innan deltagande, var beredd på att följa reglerna och kommentera (i tid) när det är dags, så blir det roligast och mest givande för alla att vara med. 

Lycka till! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Tregly
3/26/13, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En nytagen bild från idag 26/3-13 Mysig närbild på en blomma som spiras nu näär våren närmar sig!

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
slaslan
3/27/13, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

en begynnande vårflod i gottröra😂

fotografen.ville
3/28/13, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En vår bild tagen innan idag i Kågeröd (Skåne).

Annons:
skogstossan
3/29/13, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vårtårta

bakministeriet.blogspot.com

inxcam
4/1/13, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Om snön är borta

Fridaaaa
4/1/13, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Findus i vårsolen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lilla jag
4/1/13, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Killen har hittat Våren!

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

Cerrolyn
4/2/13, 9:08 AM
#11

Ska se vad jag kan hitta på. 😃

**MVH Cerrolyn

felixhaljeskog
4/2/13, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nu kan man dra av sig tröjan!!

Cerrolyn
4/2/13, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Spring is in the air.

**MVH Cerrolyn

Annons:
Andina
4/2/13, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

(Det var inte lätt att hitta nå't vårlikt här… så det fick bli en hastens nödbild…)

En droppe vår i taget…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jessicahagstrom94
4/2/13, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Knopp i vårsolen :) finns inge vår i Gävle förutom detta.

JazzBass
4/3/13, 7:11 AM
#16

Ok, 11 bidrag är inne nu så vi stänger slussen och startar kommenteringen. Deltagarna denna gång:

Tregly
slaslan
fotografen.ville
skogstossan
inxcam
Fridaakesson
lilla jag
felixhaljeskog
Cerrolyn
Andina
Jessicahagstrom94

Kommentarerna och poängen ska vara postade senast inkommande söndag kväll den 7.4. Se reglerna om poänggivningen i första inlägget.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Cerrolyn
4/3/13, 8:34 AM
#17

Tregly - Tycker att det ser ut som att fokuset liger på mossan jämte istället för på knoppen. Men jag gillar ljuset och färgerna.

slaslan - Gillar din tanke men tycker att bilden är lite grå och trist.

Blicken går till gruset där fokuset är, hade hellre haft fokuset på "vårfloden".

fotografen.ville - 1p - En mycket hemtrevlig bild, gillar färgerna. Är det din logga i övre högra hörnet eller finns den på huset? Gillar inte placeringen på den.

skogstossan - 2p - En mycket läskande bild på en underbart fin tårta.Gillar känslan av något gammalt som finns i den. Men blommorna går väl inte att äta? Gillar ljuset.

inxcam - Vet vilken känsla du söker, att äntligen är slasket på väg bort. Bilden i sig är lite grå och trist men jag gillar "revan" i gräset, det ger mer än man tror. Bra fokus tycker jag.

Fridaakesson - 3p - Man kan verkligen se att katten njuter av vårsolen, gillar att det är en liten fläck med is vid kattens huvud som verkligen säger att det har varit vår. Härliga färger och bra fokus. Mycket söt katt också.

lilla jag - 2p - "Luktar sååå gott" ser det ut som katten tänker. Jätte söt katt, härligt fokus och jag gillar färgerna.

felixhaljeskog - 2p - För mig ser det ut som att det fortfarande är lite för kallt för att ta av sig tröjan. Gillar hur solens strålar träffar och att han kisar, tycker det ger ett uttryck av att det verkligen är soligt den dagen. Gillar även fokuset.

Cerrolyn - min bild

Andina - Om droppen hade varit i full fokus och man hade kunnat se speglingar i den så hade denna bilden varit helt underbar. Gillar ljuset och tanken.

Jessicahagstrom94 - Mer fokus på själva knoppen så hade det varit perfekt. Älskar att du fått fram den blå himlen.

**MVH Cerrolyn

fotografen.ville
4/3/13, 12:23 PM
#18

Tregly - Fin bild men även jag får att focusen ligger på fel ställe. Jag skulle även ha haft lite mer skärpe djup på denna bilden.

slaslan - Denna bilden är för mörk för min smak. Hade den fått lite mer ljus kan jag tänka mig att den hade varit mycket bättre och mer vårkänsla i den.

fotografen.ville - Min egen bild. Jo Cerrolyn det är min logga uppe i högra hörnet och inget på huset. Kanske skulle lagt den på annat ställe. Men gjort är gjort 🙂

skogstossan - 3p Gillar din bild av dina bakverk. Du får alltid till ljuset och något speciellt med gammaldax känsla, som jag gillar.

inxcam - Gillar revan i bilden. Den påminner lite om ett träd. Men du kunde ha plockat bort flaskan på högersidan för den stör mig.

Fridaakesson - 2p Fina färger och bra focus. Hade inte isen varit vid kattenshuvud hade man kunnat tro bilden var tagen en torr sommardag.

lilla jag - 2p Gillar denna bilden. Vet inte hur du har gjort för att få katten till att lukta på blomman. Men bra färger och focus.

felixhaljeskog - Svart/vit är något jag håller mig ifrån. Hade den varit i Sepia hade jag gillat den mer. Bra focus men skulle gärna ha haft en reflektor som lyste upp modellens vänstra sida lite mer.

Cerrolyn - 3p Mycket trevlig bild med färger och focus. Hade inte kunnat göra den bättre själv. Kanske att man skulle ha haft lite mer ljus på pistillerna.

Andina - Håller med att droppen skulle varit mer focuserad för det är det som är bildens ståndpunkt. Men tanken är där.

Jessicahagstrom94 - Focusen på knoppen skulle varit bättre. Och du skulle ha tänkt på att solen slår in i objektivet. Annars är konceptet jättebra.

felixhaljeskog
4/3/13, 12:44 PM
#19

Tregly: Synd att skärpan inte ligger rätt, annars e de en väldigt härlig bild som får en att längta ! 1p

slaslan: Tycker bilden inte är så speciellt intressant, skönt dock att se att isen smälter.

fotografen.ville: Önskar att de var så lite snö här med, fint med att blommorna har kommit ut, för mig så talar dock inte bilden något. 1p

skogstossan: Fin tårta (som du brukar göra), hittar dock inte vårkänslan, men annars e bilden väldigt bra! 2p

inxcam: Snyggt med revan, men bilden ser alldeles för kall ut, sen e de inget snyggt med skräp i bilden.

Fridaakesson: Härlig bild, när man vet att djuren njuter så får man en aning om att kylan e påväg bort! 2p

lilla jag: Fin bild, tagen i rätt ögonblick! denna har absolut vårkänsla i sig! 3p

Cerrolyn: Kunde vart fin, tycker dock att den e lite underexponerad. 1p

Andina: Den här skulle kunna vart väldigt härlig, synd att du inte fick med fokusen på själva droppen.

Jessicahagstrom94: Gärna fokus på själva motivet, annars tycker jag att den e härlig, ser ut som att knoppen njuter på något sett!

Fridaaaa
4/3/13, 2:51 PM
#20

Tregly - Fin bild med knoppen men ingen bild jag riktigt faller för. Men är vår"ig". 1p.

slaslan - Man ser verkligen att våren är påväg. Men bilden är för mörk och "ointressant" på något vis

fotografen.ville - Verkligen en härlig bild! Lantlig känsla och vårkänsla. **2p
**
skogstossan - Vacker tårta, bra skärpa och bra upplägg. **3p
**
inxcam - Fin reva, som påminner om en växande blomma eller liknande, men lite för mörk och "dålig vinkel".

**Fridaakesson - Min egna
**
lilla jag - Söt katt som verkar lukta på blomman. 1p

felixhaljeskog - Lite för mörk och tycker inte att den bilden passar i svartvitt. Och våren för mig är mer färger, än svartvitt. Och ser allmänt kallt ut.

Cerrolyn - Väldigt fin bild. Härlig bakgrund med. Lite för mycket luft ovan men en bild i min smak och den säger verkligen "vår!" **3p
**
Andina - Intressant bild. Och bra fångat ang droppen. **2 p
**
Jessicahagstrom94 - Lite för ljus och oskarp. Men man ser att det snart kommer bli en fin knopp som kommer att slå ut

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Andina
4/3/13, 2:53 PM
#21

Jag har i huvudsak utgått ifrån temat, d v s vår, vid min poängsättning.

**#1 - Tregly - 2p
**Jag tycker att denna bild verkligen andas vår! Det är som att den spirande grodden drar sig lite undan fokus men tycker att det inte gör så mycket. Den ger mig hopp om att jag ska få se dessa spirande växter här hemma också.

**#5 – Slaslan - 1p
**Jag hade gärna lättat upp ljuset och kontrasten en del för att det porlande vattnet skulle framträda bättre. Har testat att göra just det i photoshop som hastigast och bilden får ett helt annat djup och signalerar mycket mer vår samt det syns hur fin bilden faktiskt är.

**#6 – fotografen.ville
**Ett vackert hus och en vacker miljö. Av någon anledning fick jag mer sommarkänsla än vårkänsla av bilden, trots att jag kan se att träden inte är gröna ännu.

Jag störs, dock, av alla ’linjer och vinklar’ som går kors o tvärs i bilden – det smidda staketets linjer, staketet o stolpar i bakgrunden, de målade linjerna på huset. Till det även linjerna i lyktan, blomkrukan och bokstäverna på väggen. Det blir för rörigt med alla dessa linjer för mina ögon och jag vet inte var jag ska fästa blicken. De ”rundade” formerna i ’trappen/rampen’ i förgrunden känns som en skön motvikt – och det är där jag till slut vilar min blick.

**#7 – Skogstossan - 2p
**Jättevacker och romantisk bild och jättevacker tårta! Har sett några av dina tidigare bilder av dina bakverk och imponeras mäkta av dem! Både bilder och bakverk.

Själv kan jag störa mig lite på att den lilla vackra tingesten till höger i bild (sockerskål?) är avkapad – men tror att den kvadratiska beskärningen vinner ändå.

Däremot hittar jag inte mycket vår i bilden, i varken bakverket, miljön eller blommorna. Blommorna signalerar mer sommar för mig, några klassiska vårblommor istället hade kunnat locka fram våren. (Kan, i och för sig, bero på att min blomsterkunskap är alldeles för undermålig… )
Trots att jag inte upplever mycket vår i bilden, så är den såpass bra att den förtjänar poäng.

**#8 – Inxcam
**Gillar ”trädet” i bilden! Och även fast det inte alltid är så lyckat med ”skräp” i bilder så är ju just det också mycket vår! Det som göms i snö… kommer upp i tö…

Jag skulle gärna leka lite med bl a skärpa, kontrast och färgmättnad, alternativt göra om den till gråskala, för att lyfta fram ”trädet” mer och göra bilden lite mer ’talande’.  För den är, i mina ögon, lite för ”fadd” som den är nu.

**#9 – Fridaakesson - 2p
**En katt som njuter av den värmande vårsolen är underbart att se! Och nog njuter din katt av solstrålarna – och säkert av dofterna i marken också. Den lilla ’fläcken’ av smältande snö/is lyfter verkligen fram att det är vår! Lite synd att ena framtassen blev kapad – för det syns även på framtassarna hur katten njuter!

**#10 – Lilla jag -2p
**Mysig bild! Kul att du fångat katten i ”rätt” ögonblick – det ser verkligen ut som att den njuter av doften av vårblomman! Fin bild som verkligen signalerar vår!

**#12 – Felixhaljeskog
**Nog syns det att våren är på ingång! (Men burr, det ser kallt ut ändå.) Ändå får jag inte riktigt vårkänsla med bilden. Kanske beror det på att den är i gråskala? De ’skira’ vårnyanserna har inte följt med, lite för mycket ”svart mot vitt”-känsla i bilen.

**#13 – Cerrolyn - 1p
**Fin bild av vårblomman! Gillar perspektivet, mot himlen. Jag skulle gärna lättat upp ljuset en aning eftersom det mesta av blomman ligger i skugga. De röda pistillerna blir därmed lite ”otydliga”. Gillar den lilla ”ljusgloria” som blomman fått av solljuset!

**#14 – Andina
**(Min bild. Tyvärr fick jag inte till skärpan på droppen som jag hade hoppats på. Experimenterade i all hast med olika inställningar men lyckades inte bättre än så här. Men kul att prova sig fram var det! Tack för omdömena ändå! De ger mig alltid så mycket.)

**#15 – Jessicahagstrom94
**Härligt att se hur den spirande växten strävar uppåt mot ljuset! Det känns nästan som att den ”kommunicerar” med solljuset.

Synd bara att skärpan inte riktigt hamnade på växten. Så jag skulle försöka justera skärpan och kontrasten lite för att försöka avhjälpa det.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Cerrolyn
4/3/13, 4:34 PM
#22

Så intressant att läsa om vad ni tycker om allas bilder, sitter med två flikar och läser i ena och tittar på bilden i den andra. Jag lär mig massor.

**MVH Cerrolyn

skogstossan
4/3/13, 9:06 PM
#23

Tregly: Den här bilden är jättefin och mig stör det inte alls att skärpan kanske inte ligger direkt på knoppen. Den här bilden väldigt fin för att du lyckats fånga ett väldigt vackert ljus. Färgerna, kompositionen och det korta skärpedjupet är också väldigt fint. 3 poäng

Slaslan: Jag tycker nog som någon annan i tråden nämnde dvs att bilden är lite mörk och kontrastlös. Kanske hade man kunnat dra lite i reglagen för kontrast och ljus? Annars tycker gillar jag motivet!

Fotografen.ville: Jag gillar perspektivet som bilden är tagen ur. Det skapa djup. Jag är också väldigt förtjust i att du beskurit bilden så mycket att bilden blivit avlång. Det passar bra här. Men det är något med ljuset som gör att jag inte riktigt fastnar, tror jag. Eller om själva bilden skulle ljusas upp lite? Eller kanske lite mer kontraster? Jag vet inte riktigt vad det är jag är ute efter.:-) 2 p

Skogstossan: Min bild. Blommorna jag gör är gjorda av ätbar sockerpasta och målade med ätbar färg och glitter. Jag använder floristtråd och tejp för att knyta samman bladen och det är inte ätbart. Men man kanske skulle kunna äta blommorna som man äter en klubba. Men jag rekommenderar det inte. Dom är mest för dekoration. 

Jag gör bara fantasiblommor och försöker aldrig efterlikna verkliga blommor och i fantasins värld finns det många blommor som blommar på våren!:-) 

inxcam: Den här bilden får mig att tänka på Ronja Rövardotter och Mattisborgens helveteskap. Vem vet hur stor den har revan kan bli? Tyvärr tycker jag att bilden är lite kall. 

Fridaakesson: Jag är väldigt svag för katter och kattbilder. Jag gillar hur katten har rullat ihop sig som att den försökte lägga sig i en alldeles för liten brödkorg eller något sådant. Jag hade dock velat ha kattens ögon riktade mer mot betraktaren. Men jag vet hur svårt det är med katter som oftast får myror i baken då det riktas en kamera mot dom. Iallafall blir mina katter väldigt spattiga när kameran kommer fram. **1 poäng
**
lilla jag: Fin fin kattbild! Jag gillar att ljuset och dom små knappt märkbara skuggorna. Katten ser verkligen ut att njuta av vårsolen och av att lukta på krokusen. Jag hade dock velat se pyttelite mer av kattens kropp. **2 poäng
**
Felixhaljeskog: För mig är den här bilden lite för kall och vintrig. Jag gillar dock bakgrunden och skuggorna i bilden. Skulle dock vilja känna lite mer närhet till personen som är porträtterad. Jag kan dock inte ge dig några tips på hur det skulle gå till då jag bara fotar tårtor och bakverk själv. 

Cerrolyn:  Jag gillar också ljuset runt om blomman som påminner lite om en gloria och tycker också liksom Andina att blomman är lite för mycket i skugga. Jag tycker också att blomman kanske är lite för centrerad i bilden. Annars ger bilden en vårig känsla. 

Andina: Jättefin bild och jag störs inte alls av att skärpan inte är exakt där du ville. Jag gillar det korta skärpedjupet, färgerna och ljuset. Dessutom gillar jag att det är så mycket yta som är suddigt! **2 poäng
**
Jessicahagstrom: Bilden är lite för ljus tycker jag. Det är nästan som det blivit en lite "rökig" hinna över bilden. Kanske beror det på den att det kommit för mycket solljus in i bilden?

bakministeriet.blogspot.com

Jessicahagstrom94
4/3/13, 9:33 PM
#24

Tregly - fin bild, bra vinkel, fint ljus - jättebra! 2p.
slaslan - Lite för grå och tråkig bild, för mig är den inte särskilt intressant att titta på.
fotografen.ville - Bilden säger inte direkt vår, men det är fuskigt att se att ni knappt har någon snö just där, här är det snö i varenda liten vrå.
skogstossan - Nja, en tårta säger mig inte så mycket om vår, men bilden är superfin och proffsigt tagen, gillar den starkt. 
inxcam - bilden är mörk och kontrastlös, men den säger ju ganska mycket vår med färgen och stuket på gräset. 
Fridaakesson - Otroligt härlig bild på en mycket söt katt, detta är verkligen vår i mina ögon. :) 2p
lilla jag - Alldeles fantastiskt söt bild på din katt med en blomma, även detta talar mycket för vår tack vare blomman. 3p
felixhaljeskog - Hmm, bilden säger inte så mycket vår, men det är helt klart sant att man kan känna lite värme ute nu. 
Cerrolyn - Jättefin och vårig bild, skärpa, ljus och kompositionen är härlig. 2p
Andina - Droppar från något påminner alltid om vår, därför tycker jag att bilden är jättebra och skärpan på droppen är väl sådär, men jag vet att det är otroligt svårt med skärpan på såna. :) 1p

Tråkigt att ingen gillar min bild, ljuset var meningen att vara så. skärpan gick inte att göra nåt åt och kontrasten försökte jag förbättra men det såg bara skräp ut då. Jag gillar den. aja..

Cerrolyn
4/3/13, 11:33 PM
#25

Tregly
slaslan
inxcam
lilla jag

Har inte kommenterat än.

**MVH Cerrolyn

Tregly
4/6/13, 12:53 PM
#26

**slaslan
**Bilden är lite för grå och oskarp. För lite kontraster också. Annars gillar jag idén, passar temat.

fotografen.ville 2p

En fin bild, men skulle vilja ha med mer. Den känns lite tight beskuren. Loggan stör lite också, den skulle kunna vara lite mer diskret. Annars är det en bild som passar bra in på temat och den är mysig. Gillar färgerna, fast skulle kunna vara lite starkare färger.

skogstossan 1p

En snyggt tagen bild på en fin tårta. Dock så tycker jag inte den passar riktigt in i vår-temat. 

**inxcam
**Man ser att våren är på väg fram där. Men tycker bilden är för grå och kontrastlös, och så ligger det något skräp (en flaska) till höger. Du har fått till ett djup i bilden, men skulle ändå vilja att man lekte mer med kompositionen.

Fridaakesson 2p

En mysig bild som verkligen säger vår! Härliga färger och söt katt. Bilden är lite tight, skulle vilja ha lite mer luft runt katten.

lilla jag 2p

Den här bilden gillar jag. Skulle önska lite mer luft runt kattens vänstra sida. Men det är en fin bild och definitivt vårig.

felixhaljeskog 1p

Ljuset kommer in snyggt på den här bilden. Skulle dock önskat en annan bakgrund och att den skulle vara i färg.

Cerrolyn 2p

Snyggt tagen bild. Den känns planerad och genomtänkt. Skulle kanske vilja ha med lite mer av stjälken.

Andina

Bra idé och härliga färger. Tyvärr så är den som du säkert är medveten om själv och som andra redan påpekat oskarp.

Jessicahagstrom94

Bra idé och komposition. Tyvärr så är den för oskarp, annars hade den varit jättebra.

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

JazzBass
4/7/13, 6:55 AM
#27

Sista dagen idag att kommentera, sen räknar jag ihop poängen för de som kommenterat.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
inxcam
4/7/13, 1:33 PM
#28

Tregly

Bra idé. Bilden finns mycket färger (jag gillar de) men jag tänker att huvudidee kan inte komma ut. Jag tror det skulle vara mer effektivt om bakgrund att ändra något suddig (mindre bländare kanske).

slaslan 2p

Gillar idé och och färgen. Om jag kan önska nåt då kanske du kan adda liten ljus och andra tagningsvinkel (mindre).

fotografen.ville

Gillar färgerna och totalt komposition av bild. Medan våren är förlorad. Fokus bör ändras. Vad vill du visa till oss – hus eller blommor?  Också vatenmärke är liten stora….

skogstossan

Gillar färgspel (brun, grön och rosa). Dock kompositionen är inte så stark (kanske byta ruta till rektangel?). Kan du flytta kakan till höger eller till vänster, och då skulle det vara ett bra resultat.

Fridaakesson

När man tänker på idén foton – Findus i solen - man kan säga att det fungerar. Dock är katt stora för denna bild. Om du ändrar vinkeln så att ha lite-lite mer solljus skulle vara okej. Kanske leka mer kontrast/bländare?

lilla jag 2p

Söt bild. Men vem är den ”lila jag”? Idé flyttar fram och tillbaka - huvudpersonen är en katt eller en krokus? Njuter färger. Kanske oskärpa bakgrund (mindre bländare)? 

felixhaljeskog

Är det höst? Det är kanska mörkt. Jag tror att det är bra bild för porträtt. Jag kan inte hitta vår här.

Cerrolyn 3p

Bra bild. Söta färger. Kanske skärpa liten himlen uppe? Och vattenmärke också. Om du vill adda vattenmärke då bli bättre liten mjukare tror jag.

Andina 1p

Vackra färger. Intressant idé. Dock är kompositionen lite svag. Jag tror att bilden skulle göra bättre med skärning.

Jessicahagstrom94 2p

Gillar det bild. Bra idé. Om jag kan ända här ngt då kanske färgen behöver mer fokus… just nu är de liten mjuk och suddig. Och jag vill också att beskära ut solen i högre sida.

lilla jag
4/7/13, 3:38 PM
#29

Jag ska fixa mina poäng när jag har tillgång till dartor! :D

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

JazzBass
4/8/13, 12:20 PM
#30

Hinner räkna ihop poängen först lite senare ikväll, så alla som inte har kommenterat ännu hinner ännu idag fram till kl 21 svensk tid (kl 22 för mig i Finland).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

lilla jag
4/8/13, 9:20 PM
#31

Nu kommer mina!

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

lilla jag
4/8/13, 9:44 PM
#32

Tregly 1p

Bilden passar in i temat och är väldigt härlig! Jag tycker att det är lite för mycket andra saker som tar för mycket plats i bilden men det är ju inget du skulle kunna göra någon skillnad på!

slaslan

Jag tycker att bilden inte säger något tyvärr! Det kanske hade blivit bättre om du hade zoomat ut lite så man fick med något annat i bilden också. Tyckte den inte gav så mycket vår känslor heller!

fotografen.ville 1p

En fin och färg stark bild med fint motiv! Bilden gör mig nyfiken, och vill titta lite längre på de!

skogstossan 3p

Mums, det ser gått ut! Gilla värkligen denna bild. Fina färger! Kanske skulle bli lite bättre om saken till höger kunde komma med helt och att den lilla vita skräppet (Gissar jag mig till) kunde försvina ifrån bilden, men det är så smått så man inte tänker på det!

inxcam

Vet vad du försöker framföra men jag tycker inte det blev rätt. Jag tycker inte bilden ger mig något, det känns lixom mer som att du bara tagit bilden lite hastigt! Kunde kanske kommit ner lite i mark höjd och ta bilden eller gjort något annat!

Fridaakesson

Söt kisse som värkligen njuter i vår solen! Men det är lite saker som inte gillas hos mig, Tycker du kunde ha zoomat ut lite så att man kunde se en helhet på katten, snön vid huvudet och den kapade tassen stör också!
lilla jag

Tack alla för en sån bra kritik! Skoj att bilden gillas 😃

felixhaljeskog 1p

Ser lite kalt ut tycker jag. Men själva bilden är ju bra! Passar i svart/vitt och killen är centrerad i bilden så det passar! Bakrunden kan man väll klaga lite på, då blicken dras lite till den men men..
Cerrolyn 3p

Jätte fin vår bild som fångar uppmärksamheten! Gillar vinkeln och ljuset är ju jätte bra! Hittar inga fel så tummen upp ifrån mig!

Andina 1p

Jo jag förstår ju hur du menar men utan att läsa dom andras kritiker skulle jag inte änns lista ut vad det var 🤐Jag gillar fokuset och färgerna passar ju ihop! Bakrunden är ju väldigt bra att den är suddig!

Jessicahagstrom94

Fin vårig bild! början av våren är ju jätte viktig och det har du fångat på bild här! Gillar fokuset och så!

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

Fridaaaa
4/8/13, 9:45 PM
#33

#32 Ville bara säga att detta är ej orginalbilden, det är jag som har beskärt den så, för att jag personligen gillar det bättre,lite OT bara 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JazzBass
4/8/13, 10:12 PM
#34

Tänkte att jag också skulle kommentera fast jag inte var med med nån egen bild….

Tregly
Trevlig, vårig bild. Kunde kanske tagits i en lite intressantare vinkel men ändå helt bra. 1p

slaslan
Lite för mörk bild och intetsägande motiv för min smak tyvärr…

fotografen.ville
Trevliga färger men lite för rörig komposition med alla linjer. Ett lite mindre tajt utsnitt kanske skulle ha funkat lite bättre.

skogstossan
Jättesnygg tårtbild än en gång! Alla färger matchar fint och tekniskt är den väldigt bra gjord också. Men jag ser inte riktigt kopplingen till temat, det är säkert en vårtårta men det hade jag inte sett utan titeln. (Vårrullar hade jag dock känt igen..) ;-) 1p

inxcam
Lite gråtrist kanske men jag tycker om geometrin som den där fåran skapar i alla fall. Kunde säkert piffas upp en del i efterbearbetningen. 1p

Fridaakesson
Helt ok bild och trevligt varmt ljus, men skulle gärna ha sett en roligare kameravinkel och ett mer talande uttryck.

lilla jag
Fint tajmad bild med trevlig komposition och talande uttryck! 2p

felixhaljeskog
Fin svartvit bild, man funderar om han väntar på fotbollssäsongen med tanke på klädseln och att han visar upp skjortan sin som han gör. En bild som blir bättre av att betraktas ett tag. En av mina favoriter. Mycket fint! 3p

Cerrolyn
Snygg blombild med fin, lite annorlunda komposition och trevliga färger. 2p

Andina
Annorlunda komposition, men jag ser inte riktigt vad det föreställer tyvärr annat än droppen. Fina färger och fin oskärpa dock.

Jessicahagstrom94
Tyvärr lite väl oskarp, annars helt ok bildidé värd ett bättre tekniskt genomförande.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
JazzBass
4/8/13, 10:20 PM
#35

Här kommer de sammanslagna poängen för de som kommenterat. Kul att vinnaren lilla jag också kommenterade till sist! Gratulerar!

Tregly:                11p
fotografen.ville      9p
skogstossan        17p
inxcam                 1p
Fridaakesson       14p
lilla jag               21p
felixhaljeskog       8p
Cerrolyn             18p
Andina                 7p
Jessicahagstrom94  2p

Finns det förslag på tema till nästa omgång?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

lilla jag
4/8/13, 10:31 PM
#36

Hehe. Tack så mycket alla ❤️Glömde helt och hållet bort denna tävling men det var ju väldigt kul att jag vann!

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

Cerrolyn
4/9/13, 12:49 AM
#37

Grattis till alla och tack så mycket.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
4/9/13, 12:50 AM
#38

Förslag:

* En färg

* Ett poträtt
* Stileben (tror jag att det heter)

* Vatten

* Något manligt

* Något kvinnligt

* Något barnsligt

**MVH Cerrolyn

felixhaljeskog
4/9/13, 2:05 AM
#39

#38 gillar vatten och en färg!

JazzBass
4/9/13, 8:19 AM
#40

#38 - Fina förslag! Kanske man skulle köra på "vatten"?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Andina
4/9/13, 10:14 AM
#41

Grattis Lilla Jag! En värdig vinnarbild! 🏆

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Jessicahagstrom94
4/9/13, 10:30 AM
#42

Jag gillar vatten. :)

Fridaaaa
4/9/13, 10:32 AM
#43

Vatten låter bra. Eller en viss färg eller stillbild/porträtt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cerrolyn
4/9/13, 11:57 AM
#44

#43

Kan ju ta en i taget 😉

**MVH Cerrolyn

Fridaaaa
4/9/13, 11:57 AM
#45

#44 Ja men menade nu, denna omgången att jag gillade dem 3 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: