Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 615 ggr
lekandur
3/20/13, 8:47 PM

(m) Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, jag är väldigt ny på iFokus överhuvudtaget. Och jag tänkte att ni kunde ge mig lite kritik på några av mina porträtt bilder!

Kram!

Where you invest your love
you invest your life 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
lekandur
3/20/13, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

bild 3 

Den här bilden och bild nr 2 (borttagen enligt önskemål nedan/mod.edit) är oredigerade. 
Men bring it on :)

Where you invest your love
you invest your life 

MonisN
3/20/13, 9:34 PM
#3

_Moderator edit:
_

Hej och välkommen till foto.ifokus! Eftersom du är ny här har du kanske inte läst igenom våra regler. Jag föreslår att du gör det innan du lägger upp fler bilder. En kritiktråd får endast innehålla två bilder, så tråden flyttas därför till lämpligare grupp. /MonisN

Kritikregler

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


lekandur
3/20/13, 10:20 PM
#4

Hoppsan så det kan gå, jag som trodde jag läst allt! Kan jag ta bort en bild och flytta tillbaka den på något vis? Om det enbart är moderatorer som kan så får du gärna ta bort bild två och flytta tillbaka :)

Where you invest your love
you invest your life 

JazzBass
3/21/13, 7:56 AM
#5

#4 - Gjort. Visste dock inte vilken kritikgrupp du hade den i tidigare men valde Kritik - Medel, hoppas det är OK.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JNN
3/21/13, 9:03 AM
#6

Bild nummer ett tycker jag borde haft lite bakgrundsbelysning, alt. bordet håret varit lite belyst. Den känns lite mörk, vill gärna se lite mer av huvudets linjer här. Ansiktet känns också lite mörkt i förhållande till huden ovanför bysten, vid halsbandet. Det området är en aning för ljust.

 Den ena av softboxarna som jag antar att du använt hade gärna fått sitta lite högre upp enligt mig, och ev. snett framför. Skulle nog om jag ska vara lite petig vilja ha mer skärpedjup så att halsbandet blir lite mer framträdande. Men i övrigt bra komposition med bra skärpa på ögonen!

Bild nr 3 (som blev nr 2 ) har jag inte mycket att säga om, tycker den är jättebra! Möjligen att skärpan hamnat lite fel, är inte riktigt skarp vid ögonen, men det gör inte så mycket!

Mycket bra fotat!

Annons:
Upp till toppen
Annons: