Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 801 ggr
thenewbreed
2013-03-19 10:57

(M) Degu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade min degu Aston inomhus vilket var en stor utmaning. Jag använde mig utav ett fast 50mm objektiv för att slippa använda blixt och så använda jag en extra lampa nära som jag hittade. 
Vad tycker ni, jag tycker dessa två blev väldigt fina. Den andra bilden har jag dock redigerat så den ska bli kallare i färgerna :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
thenewbreed
2013-03-19 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den "kallare" bilden :)

Medarbetare på bildredigering! :)

luckydragonriderkin
2013-03-19 11:43
#2

Jag gillar personligen nr 3 mest ;) är däremot dålig på att ge kritik på foton :/ dock gillar jag när bilden inte är i mitten, kanske man kan beskära nr 2 så att den hamnar i högra hörnet? Bara vad jag tycker är snyggt ;^)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

thenewbreed
2013-03-19 13:17
#3

#2 nummer 3 ? haha :)
Jo jag vet, de flesta tycker inte om när det är i mitten men jag gör det hehe. :)
Klart man skulle kunna beskära den om man ville. Tack dock :)

Medarbetare på bildredigering! :)

luckydragonriderkin
2013-03-19 14:00
#4

#3 ojojoj 😃menade såklart bild nr 2 ;)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

thenewbreed
2013-03-19 14:47
#5

#4 haha okay :))

Medarbetare på bildredigering! :)

luckydragonriderkin
2013-03-19 15:55
#6

det jag gillar mest på bild 1 är att marken är så långt ner på fotot! :D ser jättecoolt ut ;)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
thenewbreed
2013-03-19 19:03
#7

#6 tack! c:

Medarbetare på bildredigering! :)

Mimmi
2013-03-20 16:43
#8

En sak som är bra att tänka på när man fotar och komponerar sina bilder är att de flesta läser en bild från vänster till höger. Därför är det alltid bra att låta sitt objekt titta åt höger och lämna luft på höger sida, om man tar en sådan bild. Då får bilden ett bättre "flow" eftersom man läser av bilden i den riktningen blicken går åt. Samma gäller om man tar kort på något eller någon som springer. Effekten blir då oftast bäst om man låter personen springa åt höger och lämnar luft på höger sida. Prova att spegelvända dina bilder så ser du vilken stor skillnad det blir!

Upp till toppen
Annons: