Annons:
Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 631 ggr
Caaassiiie
2013-03-10 16:54

Höstkväll i Barnviken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har svårt att fatta att det redan gått 5 månader sen jag tog detta foto. Orginalet var gräsligt och på väg till papperskorgen, så jag piffa till den till det bättre - men inte bra. Tänkte jag kunde bjuda på't ändå 🙂
Att klona är inte min grej men kan säga att trotts fula missar på den här versionen, så är den bättre. För dem som vill, kan jag lägga ut orginalet också om någon är intresserad av skillnaderna?

 Nu hoppas jag att snöstormen kan dra vidare så vi kan få lite sol! 😕

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
[körsbärsblomma]
2013-03-10 17:54
#1

fin fin bild

Jessicahagstrom94
2013-03-10 18:16
#2

Jag vill gärna se skillnaden :) tycker det är en härlig bild.

papa-bear
2013-03-10 18:44
#3

du sätter höga krav på dig själv om du tycker att den här bilden är dålig

Caaassiiie
2013-03-10 19:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#1 Tack!
#2 Det ska jag fixa, slänger med bilden här! grrräsligt 🙂

#3 Det beror på vad man tycker är höga krav, jag som har tagit bilden vet ju hur den såg ut och det var inte bra nånstans - som du ser här nedan. Om man inte strävar efter att saker kan bli bättre kan du inte heller utveckla dig och lära dig nytt, så just därför tycker jag att den inte är bra 🙂 Men det är ju olika från person till person vad man tycker, jag blir aldrig nöjd så.

Jag var klumpig nog som glömde ställa om till RAW.. but here it is!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




JazzBass
2013-03-11 14:24
#5

Här ser man klart hur stor betydelse lite redigering kan ha. 🙂 Den "oredigerade" är mycket skitigare och har tråkigare färger. Nu finns det förstås tillfällen där det lönar sig att vara lite restriktivare med klonverktyget, men om man inte ska delta i nån fototävling där manipulering inte är tillåten är det fritt fram att göra vad man vill åt bilderna tycker jag, speciellt om man är öppen med vad man gjort. Fin bild tycker jag också! De där mörkare fälten på vattnet i förgrunden är bra för att ge bilden lite extra djup, bra att du inte klonade bort dem också.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Caaassiiie
2013-03-11 18:33
#6

#5 Ja precis! Gick igenom några av bilderna från oktober och skulle slänga bort dem, men tänkte "äh kan se vad jag kan göra med den först".
Med tanke på hur orginalet såg ut med alla små korn och prickar osv stirra jag mig blind och orkade inte vara så noga, de va mest kul test för att se om de kunde bli bättre!
Först tänkte jag försöka få bort allt mojs som låg på ytan, men de var som sagt svårare än jag trodde och hade inte nerverna till det. Samtidigt funderade jag på det och tyckte att de lilla som var kvar passade både in och inte, beroende på hur man vill se bilden. Men tyckte de kunde va kul att visa skillnaderna med bilder man bara tänkt slänga bort, för i detta fallet blev bilden bättre än orginalet men ingen höjdare rent så. Tycker jag själv, när man förväntat sig något annat och har för höga krav ;)

Tack så mycket 🙂 Det jag kan tycka är synd var att efter jag stirrat mig blind på den, sparat, stängt ner och när jag först lagt upp den här - såg jag den blurriga delen i mitten som inte alls blev bra. Visste att jag slarvat men insåg att jag suttit och stirrat för länge då. Nu vet jag att de lönar sig att pilla lite och testa sig fram med vissa foton innan jag slänger dem!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Upp till toppen
Annons: