Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 724 ggr
[morotochcesse]
3/4/13, 3:50 PM

är bilen fin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är bilen fin?

Annons:
ru4real
3/4/13, 4:15 PM
#1

Eftersom du har lagt den i kritik - medel så; Nej.

Dålig bild, alldeles för mörk, ful slagskugga från blixten till vänster om motivet och du har t o m stavat fel i rubriken.

Det du kan göra bättre nästa gång är att gå lite längre ifrån, ha mer naturligt ljus och inte använda den inbyggda blixten.

papa-bear
3/4/13, 4:25 PM
#2

vilken bil? ser bara en leksakskanin.

Inkanyezi
3/4/13, 7:27 PM
#3

Nu behöver man väl inte vara vare sig spydig eller nedlåtande mot våra yngre besökare. Hon undrar så klart om bilden är fin, och jag tycker att hon är värd ett bättre svar, kanske ett som säger mer om vad man kan göra i stället.

Så morotochcesse, om du fortfarande tittar in här, kanske med ett nytt användarnamn, så är det fortfarande något knas med blixt och automatik på din kamera, så att närbilder blir väldigt underexponerade, mörka.

Det kanske går att få bättre resultat om man använder den manuellt, men automatiken funkar verkligen inte bra med blixten.

Annars tycker jag inte att bilden blev så tokig. Kanske den rentav är bättre när den är mycket mörk, så att det nästan ser ut som en riktig kanin tills man ser att den är av plysch. Den ser ut som om den smyger.

Jag hoppas att du kommer tillbaka till sajten, åtminstone jag tar dig på allvar. Men något måste nog göras åt att dina bilder genomgående blir mörka.

[körsbärsblomma]
3/4/13, 8:18 PM
#4

jag har tagit bort min morot och cese och gjort en helt ny .

[körsbärsblomma]
3/4/13, 8:21 PM
#5

som du ser heter jag i stället körsbärsblomma . Tack vad snäll du var  mot mej

[körsbärsblomma]
3/4/13, 8:28 PM
#6

jag fick bra bilder i går . Men jag vet inte vad felet ligger med blixt men det kan tex vara  för jag har ner rullat och gardiner för.  Fick fina bilder i går

Annons:
Inkanyezi
3/4/13, 8:30 PM
#7

Nej, det där med blixten är något med kameran. Det går att undersöka hur den fungerar, men något knas är det. Bilderna ska bli bra exponerade när man tar med blixt, men dina är alltid mörka med blixten.

[körsbärsblomma]
3/4/13, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

är det något fel på denna bild?

Inkanyezi
3/4/13, 8:35 PM
#9

Den är helt okej.

[körsbärsblomma]
3/4/13, 8:41 PM
#10

men då måste det vara blixten som gör det annars min gardin och persien och blixt . tack älskar min nikon tror du man kan leva med det problemet? annars vet jag inte har inte råd med repparation

Inkanyezi
3/4/13, 9:50 PM
#11

Jag tror inte att du behöver laga den. Om du lär dig att använda den manuellt med blixt kommer det säkert att fungera bättre. Kameran funkar ju bra när du inte tar med blixt, så jag tror säkert att det går att leva med.

[körsbärsblomma]
3/4/13, 10:39 PM
#12

ok bara jag kan fota med den blir jag glad får lära mej mer med tiden är fortfarande färsk lärd

[MiniPim]
3/5/13, 4:49 PM
#13

Jag tycker bilden är ganska fin! =) 

Och ja, trots att hon frågar om den är fin eller inte tycker jag inte folk ska svara att den är ful. Man är alltid nybörjare någon gång! 

Men ja gott folk! Sköt om er!

Annons:
[körsbärsblomma]
3/5/13, 4:51 PM
#14

tack minipim

Upp till toppen
Annons: