Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 576 ggr
Moalinn
2013-02-26 18:48

(H) Väg & Flygplan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade lite i lördags, första gången på ganska länge faktiskt. Skönt att få komma ut och upptäcka världen igen.

Vad säger ni om det korta skärpedjupet? 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
2013-02-26 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Själv tycker jag om bilden, men jag vet inte riktigt vad ni säger? Är den väldigt rörig på grund av alla grenar?

Jag har faktiskt inte gjort speciellt jättemycket med bilden, bara ökat kontrast och det ljusa i bilden. Vinjetteringen var där från första början.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JNN
2013-02-27 06:49
#2

Kompositionen i den första bilden är bra, men personligen tycker jag att landskapsbilder liknande den här bör ha mycket längre skärpedjup.

Tycker inte att korta skärpedjup passar riktigt in i sådana bilder, känns som om man ser suddigt, som om man fått nått i ögat nästan. Men alla tycker vi väl olika om det…

Himlen är lite väl ljus kanske, men frågan är hur det skulle blivit om du kompenserat ännu mer kanske bilden hade blivit för mörk.

Här i Stockholmsområdet har vi fortfarande rätt mycket snö, så när jag ser den här bilden längtar jag ännu mer till våren!

Bild nr 2 vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, tycker kanske inte att grenarna stör, tvärtom tycker jag att dom tillför något. En bild på en klarblå himmel med ett ensamt litet plan är kanske inte så spännande, så jag tycker att det här är bra. Men bilden skulle nog vinna på att beskäras lite mer.

Moalinn
2013-02-27 08:45
#3

tack för kritiken! jag tycker om att testa lite nytt, därav det korta skärpedjupet. också för att det speglar mig lite, jag är på punkten där det är fokus, jag har kommit en liten bit på vägen men har fortfarande en lång, suddig väg framför mig. hur tycker du den ska beskäras, På vänster sida eller runt om över huvud taget? (:

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JNN
2013-02-27 09:18
#4

Lite osäker, men strax till höger om din namnstämpel kanske, eller mitt i den? Och möjligen lite längst upp också.

Den kanske funkar i kvadratisk form också… Svårt att säga nånting mer konkret, men som den är nu tycker jag i alla fall att det är lite för mycket himmel. Kan ju finnas andra som tycker annars förstås.

Men jag tycker att det är kul när man som du har lite tankar bakom bilderna man tar och provar sig fram med nya saker,det är kreativt, där brister jag själv rätt ofta kan jag känna…

Upp till toppen
Annons: