Annons:
Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1194 ggr
JazzBass
2/19/13, 12:42 PM

Bildspel med två fåglar och en fisk

Hej,

Tog lite fågelbilder en vardagsförmiddag i april 2011 då jag var ledig. Lyckades fånga en hel del intressanta händelser med teleobjektivet (hade då Sigma 150-500/5-6,3 på en D90), bland andra den här bildserien, där huvudrollsinnehavarna är två skrattmåsar och en liten fisk har en mindre trevlig biroll. 😉

Blev inspirerad av en föreläsning förra månaden att göra nåt av de här gamla bilderna, och valde att göra ett bildspel. Tyckte bilderna blev bäst i svartvitt.

…Ibland är det bra att hålla in avtryckarknappen och fota för "brinn kära livet" Skrattar (Finlandssvenskt skumt uttryck för att febrilt göra nåt utav bara h****e).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
JazzBass
2/19/13, 12:43 PM
#1

Tycks inte gå att posta videon direkt, så här är en länk istället:

http://www.flickr.com/photos/magnusnordstrom/8477640641/

(Välj HD-kvalitet så ser de lite mindre oskarpa ut). 😉

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JNN
2/19/13, 1:00 PM
#2

Snyggt och trevligt bildspel!  Och svartvitt var ett bra val!

JazzBass
2/19/13, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 - Tack! 🙂

Här är förresten en annan bild från samma tillfälle som jag gillar rätt mycket. Tyvärr är den i lite dålig kvalitet då den är extremt hårt beskuren, men helt ok i mindre format på nätet i alla fall. Har lagt upp den en gång tidigare här men det var nåt år sen tror jag…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
2/19/13, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Å så fick jag fångat två bilder där en mås gjorde det som brukar ge vita fläckar på bilarna. Här är ena av dem, lite redigerad. (PS. Mitt lite udda band har den här bilden som motiv på några t-skjortor som man kan beställa via Spreadshirt… 😃 )

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
2/19/13, 2:02 PM
#5

#4

Vilken skitbild mao 😂😃

MissInAction
2/20/13, 2:02 AM
#6

Jaa, det där bildspelet tyckte jag var så fint! ♥ Jättefint i svartvitt också. Visst hör de ihop, bilderna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Upp till toppen
Annons: