Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 872 ggr
storadochlillas
2013-02-18 23:34

Hej!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha konstruktiv på denna bild, Jag är nybörjare och har ingen koll på inställningar utan provar mig fram.

Annons:
JNN
2013-02-19 07:05
#1

Om du är nybörjare så behöver du inte skämmas för den här bilden i alla fall, tycker att den över lag är jättefin. Den kanske skulle behöva lite mer kontrast, den är kanske lite för jämngrå i gråskalan.

Det man även brukar säga om blixtljus är att den inbyggda blixten inte ger så attraktivt ljus, att det oftast blir lite platt ljus och tråkiga skuggor, och lite så är det kanske här också, men inte så farligt faktiskt. Nästan inga skuggor alls. Det är nästan så att jag tvekar lite om det är inbyggd blixt?

Tycker att du har skärpan bra och kompositionen är också väldigt bra i mina ögon.

Bilden måste (här i alla fall) öppnas och beskådas i full storlek, blir lite pixlig annars. Tror att det skulle kunna bero på att bilden är behandlad och därefter krympt för att visas på forumet, men öppnar man upp den blir det bra.

Jag har själv aldrig provat att ta sådana här "high key" bilder men du har lyckats mycket bra tycker jag!!

storadochlillas
2013-02-19 15:15
#2

Tack för tips och kritik! Vad betyder High key?

JNN
2013-02-19 15:25
#3

Det kanske inte är riktigt en high key men nästan. Här kan du om du vill läsa lite om det. Skrivet av en som förklarar bättre än jag… Sen kan du googla på high key bilder så får du en hel del bilder på hur det kan se ut!

http://jensryden.wordpress.com/2010/11/17/fotografera-i-stilen-high-key/

storadochlillas
2013-03-08 23:48
#4

Tack, då har jag lärt mig något nytt! Någon annan som har kritik?

Masterworks
2013-03-29 14:13
#5

Ingen kritik direkt, men gillar uttrycket! 🙂

Varför göra nått idag som går att göra imorgon?  Skrattar

Upp till toppen
Annons: