Annons:
Etikettövrigt
Läst 660 ggr
Dolomit60
2/16/13, 10:14 AM

Vad tar man betalt för koncertbilder ?

Har ställts inför ett probelm….

En vänt ill mig har en vän som är professionell fotograf. Han är vansinnigt bra bilder enligt min mening.

Han skulle på semester, och jag blev tillfrågad om jag kunde ta ett jobb för honom. Men jag är inte ens i närheten av hans nivå.

Men jag sade ja, och instruiktkonenra var korta, och koncisa: "En gruppbildbild per band !"

Sagt och gjort, jag gav mig av till en tämligen välrenomerad rockklubb en kväll, och tog en mass bilder. Många blev bra, men själva gruppbilderna är inget jag är stolt över precis - fast vissa är OK.

Det är inga kända band, men det är väldigt seriöst arbetande band som rent musikaliskt är bra, och dom har förutsättningar för att kunna bli något……

Men mitt pbolem är: Jag et inte vad jag ska ta för bilderna ! ! !

KLubben vill ha en bild av varje band, och dom betalar nog oavsett vad, men jag vet inte hur mycket, och jag vet inte vad jag ska svara om dom frågara.

Dealen verkar vara att när jag har sålt de avtalade bilderna till klubben, så kan jag försöka sälja övriga bilder till banden om jag vill. Klubben har säkert råd. hurvida banden har det eller ej vet jaginte. jag vet inte om jag ska ta samma taxa heller. Dom icke avtalade vbilderna är bitvis väldigt lyckade, och liknar bitvis helt profesionella koncertbilder !

Gruppbilderna går från sopiga till acceptabla. Men jag tror klubben köper dem i alla fall, eftersom jaginte tror att dm kan få tag på andra bilder…..

Snubben jag plåtadae for får jag inte tag på, och tiden är knapp….
Vad brukar man ta för bilder ? ? ! !

Är det någon som kan ge mig en fingervisning ?

Annons:
hydman
2/16/13, 10:28 AM
#1

Är inte riktigt säker på att jag förstått, men:

javascript:nicTemp();

javascript:nicTemp();

Dolomit60
2/19/13, 10:38 AM
#2

Jo, Hyrdman jag tror du har fattat det rätt !
I alla fall har du skickat mig två fruktansvärt användbara länkar, som  ger mig de upllysnaingar jag sökte !

Återstår bara att säg: TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN ! ! !

Upp till toppen
Annons: