Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Övrigt

Svenska gatubilder

2013-02-08 21:31 #0 av: Ove555

En tråd för gatubilder.

Ska nu visa bilder från Växjö, tonseparerade i photomatix. Tycker det blev mest lyckat att tonseparera ganska mörka bilder, för då kan man få detaljer i bilden mycket tydligare.

Anmäl
2013-02-09 08:47 #1 av: Ove555

Storgatan.

Anmäl
2013-02-09 14:07 #2 av: pellepiano

Tycker det blev ganska fint jag. Inte för överdrivet tonmappande och så är det fint när ljusen får sån varm ton

Anmäl
2013-02-09 20:11 #3 av: JNN

Tycker också att det blev bra bilder. Läckra effekter. Kanske är smidigare än riktiga HDR-bilder?  Måste nog testa det jag med nån gång. Får nog skaffa photomatix..

Anmäl
2013-02-10 21:09 #4 av: Ove555

Storgatan norrifrån. 24-105 mm, inställt på 24 mm, 1/25, bl 5,6, iso 1600, vitbalans: AWB.

(Bild nr 1, första bilden i den här tråden: 50 mm, 1/30, bl 5,6, iso 3200, vitbalans: AWB.)

(Bild nr 2.   24-105, inställt på 40 mm, 1/13, bl 5,6, iso 1600, vitbalans: mulet.)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.