Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 548 ggr
Cerrolyn
2/4/13, 5:32 PM

(L) Tulpan + vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade lite kul idag och nu skulle jag vilja få lite kritik på dessa två bilderna.

Bild1:

**MVH Cerrolyn

Annons:
Cerrolyn
2/4/13, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2:

**MVH Cerrolyn

MissInAction
2/4/13, 7:11 PM
#2

Tulpaner är mina favoritblommor ♥ Gillar även vatteneffekter. 

Har du provat att ha bilderna i stående? Åtminstone den andra bilden tror jag skulle få ett lyft av det Glad

Jag gillar effekten med vatten och att tulpanen har en rätt stark färg. Det blir fina kontraster. 

Sedan är det en sak som jag tycker plattar till bilden, eller hur man ska säga. Det är ett väldigt starkt ljus, jag gissar på blixt? Det ger dels hårda skuggor, som man kan se främst på andra bilden, och dels blir färgerna lite tråkigare. Jag skulle kunna tänka mig ett annat ljus. Tyvärr är jag inte särskilt påläst kring det tekniska kring foto så jag vet inte vad för slags ljus och i vilka vinklar och så Skäms men jag hoppas att du ser vad jag menar. Annars får du fråga, så ska jag försöka förklara mer!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Cerrolyn
2/4/13, 7:56 PM
#3

#2

Tack, jag förstår precis vad du menar med blixten och de hårda skuggorna. Vet att det ska gå att ställa in hur stark blixten ska vara, men inte kommit dit i min lärdom av kameran. Flört Att ha bilden/bilderna stående har jag inte alls tänkt på…

**MVH Cerrolyn

MissInAction
2/5/13, 12:56 AM
#4

#3
Oki! Nej det enklaste är ju att testa, testa, testa. För att se hur bilderna blir med olika inställningar, ljus och vinklar och annat.

De flesta bildvisnings- och behandlingsprogram har funktionen att man kan rotera bilden. Kan absolut vara värt att testa i de fall där det inte finns något uppenbart upp eller ner, eller om man vill skapa en särskild effekt av "felvridet" Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: