Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 2715 ggr
stinabest
2013-02-03 16:06

Rök upp mot skyn (M)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja, vill ha lite kritik på dom här två bilderna helt enkelt. :)

(egentligen är det inte rök som stiger upp mot skyn utan vattenånga, men spela roll)

I färg …


Annons:
stinabest
2013-02-03 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

svartvitt …


JNN
2013-02-04 06:41
#2

Den svartvita bilden blev pixlig av någon anledning, men när man förstorar upp den max blev det bättre. Den kändes dock något brusig, kanske lite för mycket. En aning brus eller kornighet i svartvita bilder gör inget.

Motivet i sig kan funka rätt så bra i svartvitt, men jag tycker nog att du skulle beskurit eller komponerat bilden lite tajtare så att inte trädtopparna kom med i bild, samt byggnaden mellan skorstenarna. Då skulle röken hamna mer i fokus. 

Alternativt tagit med hela fabriken, men då kanske inte ditt syfte med bilden nått fram.

Skorstenarna lutar en aning, så dom går ju kanske att räta upp i ett bildbehandlingsprogram.

Svartvita fabriksbilder liknande de här kan ju vara ganska effektiva och får en ju att tänka till när det kommer till miljö och utsläpp osv, och detta kanske var ånga som du sa, men effekten blir detsamma tycker jag.  Av dessa bilder tycker jag ändå att färgbilden ändå talar till mig lite mer, tycker att du fått till fina färger i den!

Upp till toppen
Annons: