Annons:
Etikettbildhantering
Läst 846 ggr
idaphotoo
2013-01-28 20:29

Redigering (N)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om redigeringen? Är nybörjare på PhotoShop, så den är inte jätte bra …

Annons:
MagArne
2013-01-28 20:30
#1

Du har ingen före och efterbild? Om det är själva redigeringen vi ska dömma
Vi vet ju inte vad du gjort :-)

idaphotoo
2013-01-28 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Före

JNN
2013-01-29 07:27
#3

För att vara nybörjare tycker jag att du gjort det bra, är själv ingen höjdare på redigering. Så jag har egentligen inte så mycket konstruktiv kritik att ge på just själva redigeringen. Jag personligen är inte så mycket för alltför blå toner i ett porträtt, men i en sån här vintrig bild funkar det ändå.

Tycker att det ändå är roligt när man är lite kreativ och försöker göra nåt sånt här i stället för alla "färdiga" bilder som olika mobilappar gör, och som man ser på typ instagram och liknande. Inget fel med det heller, men det blir intressantare tycker jag när någon har ansträngt sig.

Bilden för övrigt tycker jag är rätt så fin, bra pose på modellen som jag antar är du själv??, men bakgrunden kanske inte är den mest spännande. Sen kanske bilden känns lite oskarp, får inte fram exifdatan som verkar ha försvunnit vid redigering(?) men det  kan bero på att slutartiden kanske är något lång, samt att fokus inte riktigt hamnat rätt. Lite mindre bländare hade nog också varit bra för ett något längre skärpedjup.

Men annars, ett fint vinterporträtt!

bamse6311
2013-01-29 09:43
#4

Tycker att du lyckats bra och sedan så håller jag absolut med #3 JNN att det är betydligt intressantare med bilder "riktigt" redigerade i ett bildbehandlingsprogram än alla de där mobilapparna med färdiga filter, ramar osv.

Dessutom så är det ju betydligt roligare när man kan visa en bild som man själv "har skapat".

Lycka till med fortsatt redigering i PS.

Hälsningar,
Bertil

idaphotoo
2013-01-30 16:30
#5

Tack!

Jag håller med om den Blåa tonen :)

[kiiiwiii]
2013-01-30 18:12
#6

Tycker det var en fin bild! Fint med snön och den blå tonen passar, jag riktigt känner kylan! ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: