Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

Fyrverkeri

2013-01-26 23:11 #0 av: MagArne

Nyårsafton 12-slaget 2012/2013 i Norrköping
Tagen i vardagsrummet genom fönstret på ett litet rangligt Hama 700 stativ

Nikon D70
Nikon AF Nikkor 50mm f/1.8D
ISO 200
Slutartid 15.0s
Bländare f/8
Brusreducering på
RAW

Justeringar i Aperture
Sharpen
White Balance
Black point
Brightness

Anmäl
2013-01-26 23:12 #1 av: MagArne

Samma som ovan

Anmäl
2013-01-26 23:56 #2 av: Xenity

Snygga fyverkeribilder MagArne! Glad

Live long and prosper!

Anmäl
2013-01-27 00:01 #3 av: VSK

Jag är inge bra alls på att ge kritik, men det enda jag kan ge är att tänka på att du får räta upp bilderna lite. Hade jag fotat bilderna så hade jag nog använt manuell vitbalans.

Snygga bilder Skrattande

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2013-01-27 12:38 #4 av: MagArne

Vilket läge på vitbalansen borde jag ha använt vid denna typ av mörkerfotografering?

Ja, vrida till bilderna är ju snart gjort.
Ett bättre stativ hade underlättat mycket också

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.