Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 724 ggr
Shelsy
2013-01-23 13:56

Hundvalpar - Kritik

Här en del bilder som jag fotat. Kamera: Canon EOS 1100D, objektiv: CANON ZOOM LENA EF-S 18-55mm.  Vad jag ska tänka på osv. Jag är ny inom fotovärlden med en systemkamera.

Annons:
Shelsy
2013-01-23 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är första bilden.

Denna kommentar har tagits bort.
Shelsy
2013-01-23 14:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[AnnaRen]
2013-01-23 19:26
#11

Åhh så söta! :) Jag har som inga bra tips för jag är själv ganska ny inom foto! Men dessa bilder var det inga fel på :) Fast kollade nu närmare på andra bilden och såg att den var ganska brusig och om ja uppfattat det rätt så har man för hög ISO då.. :)

Inkanyezi
2013-01-23 19:42
#12

Andra bilden, på den lilla plutten i handen, den får mig bara att smälta.

Välkommen till forumet Sheltsy, jag hoppas att du kommer att trivas här.

Det finns nog en del tekniskt att gå in på, men jag ska inte göra det precis nu, utan du får bekanta dig mer med kameran, och komma underfund om hur alla grejerna funkar. Det kommer säkert att dyka upp frågor, och om det är något du undrar över är det bara att fråga på forumet.

Som sagt välkommen hit, och lycka till med fotograferandet.

Shelsy
2013-01-23 20:46
#13

#11 Tack så mycket. Vet inte hur man ändrar ISOn… Obestämd

#12 Vad roligt att den får dig att smälta. Han är jätte fin. Kommer nog trivas här. Vad för tekniskt? Haha, kommer nog aldrig att komma på hur alla grejer fungerar. Så svårt att veta vad man ska ha för inställningar när man ska fota olika saker.

Annons:
Inkanyezi
2013-01-23 21:27
#14

Oj, det tekniska här hänger ihop med den inbyggda blixten och kamerans sätt att mäta, och det väldigt korta avståndet.

När man tar på så nära håll, måste kameran dra ner blixtstyrkan väldigt mycket, och det gör den genom att stänga av blixten innan den har tömt alla resurserna som har laddats upp. Men eftersom det handlar om en så otroligt kort tid som blixten ska lysa, så klarar automatiken inte av att göra det med väldigt stor precision, utan det kan bli lite fel, och det kan slå åt båda hållen. Det kan både bli ljusare och mörkare än det borde bli.

Det är också andra saker som är knepiga när man är på så nära håll. Det blir väldigt kort skärpedjup, så att skärpan räcker kanske inte till hela motivet.

Men allt det där är sånt som du kommer att få mer hum om senare och också lära dig knep för hur man kan göra för att få det bättre.

Fin valp i alla fall!

Shelsy
2013-01-24 00:23
#15

Tack så mycket! Hehe, vet inte vad jag ska svara på allt du har skrivit. Kommer säkert komma med jätte dumma frågor, så håll i hatten. ;) Haha, nä men kanske frågor som är dumma som man borde kunna. Tack, han är jätte fin. Vi har 8 valpar, längtar tills de blir äldre så kan jag öva på fota ännu mera. Sen har jag 7 vuxna hundar…

Schnauzertik
2013-01-24 16:10
#16

Wow vilka söta valpar.

Vad är det för ras?

Värd för Pensionärer

Shelsy
2013-01-24 18:25
#17

De är jättesöta! Mer bilder kommer imorgon. Det är Tibetansk Terriervalpar.

Upp till toppen
Annons: