Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 685 ggr
Glorious
1/23/13, 1:28 PM

Gravidplåtning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på min storasyster :) Hade en liten gravidplåtning här om dagen. Trots att det höll på att mörkna trotsade vi både det och kylan och gick ut i 10min för att ta några bilder. Vilket jag inte ångrar, solen gjorde ett fantastiskt jobb!

Nu visar inte bilden jättetydligt magen kanske så, men fotografiskt sett, vill jag gärna ha lite kritik :) Vad tycker ni om bilden? Vill så gärna utvecklas!

Vill ni se den i ännu lite större format så kolla här.

Annons:
Emmetem
1/23/13, 1:40 PM
#1

Jag kan inte så mycket, men jag måste bara kommentera: GUD vilken vacker bild!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

JNN
1/23/13, 1:46 PM
#2

Kanonsnyggt enligt mig! Vet inte riktigt vad jag kan kritisera på den bilden, möjligen att solljuset är lite starkt och att klänningen smälter in i bakgrunden, men det är bagateller.

Brukar också vilja se modellen lite mer ocentrerad, men här funkar det precis som det är.

Kort sagt - Bra jobbat!

Glorious
1/23/13, 2:09 PM
#3

#1 Tack så jättemycket :)

#2 Tack tack :) Jag håller absolut med dig. Lättare att ställa modellen snyggt lite höger/vänster om bilden i en liggande bild :) Ja det gör klänningen verkligen, vilket jag både kan tycka är tråkigt och bra på samma gång. Hon liknar lite en snöprinsessa med allt vitt ;) Men samtidigt hade hon poppat ut mer och det hade blivit mer kontrast i bilden med en annan färg på klänning.

Tack så mycket för kritiken och berömmet!

JazzBass
1/23/13, 3:21 PM
#4

Väldigt snygg bild. Glad Det enda jag reagerar på är att jag uppfattar den som något oskarp, speciellt i och kring ansiktet. Det ser ut att bero på en dålig nerskalning till det här visningsformatet, eller eventuellt en viss felfokus. Har du zoomat in till 100% och kollat hur skärpan ligger? Går kanske att åtgärda med lite noggrann skärpning.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Glorious
1/23/13, 3:28 PM
#5

#4 Tack :) I originalstorlek inzoomad är den inte helt hundra nej. Jag vet inte om det kan bero på att jag var lite skakig/hastig på handen, hade ingen jättekort slutartid. Men jag tycker att den funkar som nerskalad på bloggen åtminstone. Kanske inte som förstoring men säkert som ett vanligt litet utskriftskort.

Jag är inte jättebra på att skärpa upp bilder, tycker det är svårt att få det att se snyggt/naturligt om bilden inte redan är näst in till perfekt i skärpa. Du kanske vet någon bra tutorial på detta?

JazzBass
1/23/13, 3:56 PM
#6

Jo den funkar hyfsat nerskalad, och du ännu lägger på en liten efterskärpning kan den bli ännu bättre så du kan lura vem som hest att tro den är optimalt skarp. Flört

Det finns en hel del tutorials på nätet om skärpning, och det kan vara bäst om du söker upp en som går igenom skärpningsproceduren i just det program du använder för redigering. Jag har ingen på lager just nu tyvärr som jag tycker är bättre än andra…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
ettlitetalias
1/23/13, 5:38 PM
#7

Jättefin! Mycket trevligare och snyggare än många andra gravidfoton jag sett.

DesK
1/23/13, 6:29 PM
#8

Instämmer helt med #7! Det är en vacker och mycket stämningsfull bild! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: