Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 735 ggr
Jessicahagstrom94
2013-01-18 11:59

(M) Vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

vill gärna ha kritik på en vattenbild som jag tog idag och blev rätt nöjd med, det är första gången jag fotar vatten med bakgrund.. :)

säg vad ni tycker, helt ärligt! jag har inte svårt att ta emot kritik, vill lära mig mer och få tips om vad jag kan göra bättre tills nästa gång, så ös på bara :)

Annons:
FormerMazda
2013-01-18 12:57
#1

Först ut: Härlig bild!

Kritik: de vita ljusfläckarna fyller för mig ingen funktion i bilden. Vill du förmedla att vatten faktiskt blänker så känns detta blänk lite för koncentrerat.

Sist: den är läcker, men skulle kunna vara datorgenererad. Kanske för hårt redigerad?

Fråga: Hur är den gjord?

Jessicahagstrom94
2013-01-18 13:07
#2

#1 tack!

jag har inte tänkt på att det blänker och ärligt talat tycker jag inte att det stör på något vis heller, de gör ingen funktion men jag störs inte av dom.

jag har bara tagit bort lite blå färg och lagt på lite kontrast. så den är inte ens mycket redigerad.

datorgenererad? vad menas med det?

FormerMazda
2013-01-18 13:55
#3

Att bilden är gjord i en dator, alltså inget foto bakom bilden som sådan.
Därmed inte sagt att det är negativt, det är bara en reflektion från min sida.

Jessicahagstrom94
2013-01-18 14:35
#4

#3 Jaha okej! då tror jag att jag fattar :)

men jag gillar bilden, den är rätt fin. som sagt första gången någonsin också.

Emelice1206
2013-01-18 18:55
#5

Jättecool bild!

Säger som #1 blänket kan störa. Annars hade jag nog önskat att allt vatten var i fokus, nu är det några "droppar" eller vad man ska säga som är i ofokus.

Men jättehäftig bild!

Jessicahagstrom94
2013-01-19 14:14
#6

#5 Tack! :D

Hmm okej.. haha jag tänker inte ens på blänket som störande men det är kanske bara jag Obestämd okej, ja.. men jag skyller på att det är svårt att få allt i fokus första gången (a) haha..

Annons:
Upp till toppen
Annons: