Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 501 ggr
Nicollan
2013-01-16 23:06

(N) Systerdotter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om dessa två bilder?
Bra och dåligt? :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Nicollan
2013-01-16 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och denna Glad

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

MissInAction
2013-01-17 00:26
#2

Första bilden: Kanske lite för mycket ljus högst upp på bilden, på hennes hår. Men annars superfin med klara färger och fint fokus. Älskar ögonen!

Andra bilden: Jättefin bild i gråskala och fint fokus. Det stör mig lite att det är fokus på trägrejen nere i hörnet och de två mörka prickarna. Men.. petitesser i sammanhanget Flört

Tycker att båda bilderna är härliga och tagna ur bra vinklar. Hon ser naturlig ut.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JNN
2013-01-17 06:32
#3

Tycker att båda bilderna är jättefina! På den första bilden tycker jag kanske att flickan skulle varit placerad lite mer till vänster i o m att hon blickar till höger. Då hade hon liksom titttat in i bilden i stället för ut ur den. Men det är små petitesser, inget som stör jättemycket precis.

I den andra bilden instämmer jag med #2, men tycker inte att trägrejen stör särskillt mycket. Den är en del av bilden, ser ut som hon klättrar på något el liknande. Den infann sig väl på samma plan som ögonen och det är väl därför skärpan också ligger på den. Skulle säkert gå redigera bort den om man vill, men jag tycker inte att det är nödvändigt.

Fina porträtt är det i alla fall!

JazzBass
2013-01-17 07:36
#4

Fina bilder! Glad Håller med JNN om kompositionen på första bilden, hon kunde varit lite mindre centrerad men det kan ju avhjälpas genom att beskära lite i högerkanten. Porträtt gör sig ofta bra i ett mindre långsmalt förhållande än 3:2 tycker jag; 5:4 är ganska vanligt. En annan sak kunde du också göra tycker jag, och det är att klona bort det lilla skräpet under det ögat som är i skärpa. Det stör lite när man klickar upp bilden i större format.

Den andra har du komponerat fint enligt principen "fill the frame", vilket passar utmärkt här. Dock tycker jag skärpedjupet är något för kort här, men skärpan sitter i alla fall exakt där den ska, på ögonen alltså. En intressant notering med den här bilden är att jag tycker bättre om den i ganska litet fysiskt format, blir lite jobbigt att se på den när man klickar upp den i stort format. Blir för påträngande på nåt vis. Men fint fotat i alla fall!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Nicollan
2013-01-17 10:40
#5

Tack kära ni! :)
Bra saker att tänka på.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Upp till toppen
Annons: